Bosch anunță unificarea, pe un singur computer, a funcțiilor de infotainment și asistență

Bosch - cockpit & ADAS

Bosch a prezentat la CES 2024 din Las Vegas, un sistem care unifică pe un singur SoC atât funcțiile de infotainment cât și pe cele de asistență a șoferului.

Odată cu tranziția către mașinile definite de software, companiile furnizoare de componente auto încearcă să simplifice și să eficientizeze arhitectura electronică a vehiculelor. În acest context, grupul german Bosch a prezentat la CES 2024 (Consumer Electronics Show), eveniment care se desfățoară între 9 și 12 ianuarie, un sistem care permite controlul unificat al funcțiilor de infotainment și de asistență.

În timp ce, în prezent, numeroase unități electronice controlează funcții diferite ale mașinilor, în viitor doar câteva computere centrale pentru vehicule vor unifica mai multe funcții de sistem din domenii anterior separate. Pentru a face acest lucru, sunt necesare calculatoare noi, cu procesoare puternice, cunoscut sub numele de „system on chip” (SoC). Aflat în fruntea acestui demers, Bosch este primul furnizor auto din lume care demonstrează fuziunea funcțiilor de infotainment și de asistență a șoferului într-un computer central pe un singur SoC.

„Dorim să reducem complexitatea sistemelor electronice din automobile și, în același timp, să le facem cât mai sigure posibil. Prin această demonstrație a noii noastre platforme de computere pentru vehicule la CES 2024, facem un pas important exact în această direcție. Obiectivul nostru pe termen mediu este să aducem pe șosele mai multe funcții de conducere automată, inclusiv în segmentele de mașini compacte și medii”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH și președinte al Bosch Mobility.

În centrul noului computer de bord de la Bosch – numit platformă integrată cockpit & ADAS – se află un singur SoC care procesează simultan o varietate de funcții din domeniile infotainment și asistență pentru șofer. Aceasta include, de exemplu, parcarea automată și detectarea benzii de rulare, împreună cu navigația inteligentă și personalizată și asistența vocală. Pentru producătorii de vehicule avantajele pot fi cuantificate în complexitatea redusă a cablajului, ocuparea unui spațiu mult mai mic în vehicul și, desigur, în costuri mai mici.

Aproape toți producătorii de autovehicule din lume investesc în prezent masiv în vehicule definite prin software. Bosch preconizează că piața de software pentru autovehicule va atinge un volum de aproximativ 200 de miliarde de euro până în 2030. Doar în domeniul computerelor pentru sistemele de infotainment și de asistență pentru șoferi compania se așteaptă la un volum de piață de 32 de miliarde de euro în 2030. Pentru 2026 valoarea acestui segment din activitatea Bosch se va ridica la trei miliarde de euro.

În acest sens, Bosch urmărește o abordare „multi-SoC”. Noile calculatoare pentru vehicule ale companiei sunt proiectate astfel încât SoC-urile necesare să provină de la diferiți producători de cipuri. Prin urmare, în funcție de dorințele clientului, Bosch poate utiliza exact SoC-ul solicitat.

„Software-ul nostru rulează pe cipuri de la diferiți producători. Acest lucru permite ca software-ul și hardware-ul să fie decuplate unul de celălalt”, spune Heyn.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Deschidere test stabilitate Alfa Romeo Stelvio

Test de stabilitate – Curbe periculoase

Probelor de dinamică pe care le realizăm, de obicei, pe pista noastră din Vairano, le adăugăm azi unul extrem de provocator: schimbarea

Mercedes-Benz-CLA-AutoExpert

Primul contact cu noul Mercedes-Benz CLA

Colegii de la Quattroruote au urcat la bordul viitorului Mercedes CLA, așteptat în 2025, pentru o foarte scurtă experiență ca pasageri. Ocazia

Scroll to Top