În 2023, Dacia a înmatriculat 46.124 de vehicule pe piața din România, în creștere cu 14,8% față de cele 40.179 comercializate anul anterior.
Dacia își menține poziția de lider detașat pe piața din România, cu o cotă de 28,6% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi. În premieră absolută, în 2023 topul celor mai vândute cinci modele din România a fost ocupat integral de gama Dacia. Acest lucru dovedește încă o dată pertinența ofertei mărcii, care este adaptată unei categorii largi de cumpărători, atât persoane fizice, cât și utilizatori de flote. Totodată, fiecare model Dacia a fost lider în segmentul său de piață.
Vânzări pe modele
Clasamentul vânzărilor pe modele este condus de Logan, cu 14.269 de unități, în creștere cu 25% față de cele 11.401 vehicule înmatriculate în 2022.
Aflat în ultimul an complet de comercializare înainte de intrarea în fabricație a unei noi generații, Duster a reușit o performanță foarte bună pe piața din România, ocupând locul al doilea în topul vânzărilor, cu 10.908 unități, peste rezultatul anului precedent (10.161 de vehicule). Versiunea Extreme, care are cel mai ridicat nivel de echipare din gamă și are elemente de design specifice pentru outdoor, reprezintă 34% din vânzările modelului Duster. Totodată, în 2023, două treimi din cumpărători au optat pentru versiunea cu tracțiune integrală.
Pe locul al treilea se află Sandero, cu 9896 de exemplare (+16,9% față de cele 8492 vândute anul trecut). Cea mai mare parte a vânzărilor (92%) a fost reprezentată de versiunea Stepway.
Cu 6875 de unități vândute, Spring a fost și în 2023 cel mai popular model electric de pe piața din România, cu o cotă de peste 43% în segmentul vehiculelor 100% electrice. Lansată la începutul anului trecut, versiunea Spring 65, care beneficiază de un nou motor, mai puternic, a reprezentat 49% din vânzările modelului.
Aflat pe locul 5 în clasamentul celor mai vândute modele din România, cu 4175 de exemplare înmatriculate în 2023, Jogger s-a impus drept cea mai populară mașină de familie cu până la șapte locuri de pe piața locală. Versiunea Hybrid 140, primul vehicul full hybrid produs în România, a reprezentat 17% din totalul vânzărilor.
Perspective pentru 2024
Dezvăluită presei la sfârșitul anului trecut, a treia generație Duster va putea fi comandată în România în primele zile ale lunii martie, primele livrări fiind prevăzute a se face înainte de jumătatea anului.
La rândul său, Spring va avea o evoluție semnificativă în acest an, care îi va consolida atractivitatea în segmentul vehiculelor electrice accesibile.
Nu în ultimul rând, 2024 va fi anul în care se va încheia procesul de modernizare a rețelei comerciale Dacia din România, prin adoptarea noii identități vizuale a mărcii atât la exteriorul, cât și la interiorul tuturor showroomurilor.
„În 2023, Dacia a reușit performanța de a ocupa integral clasamentul celor mai vândute cinci modele din România. Aceasta reprezintă cea mai bună confirmare a faptului că modelele noastre răspund așteptărilor diverse ale clienților, constituind o ofertă atrăgătoare la cel mai bun raport prestații/preț. Sunt convins că noul Duster, a cărui lansare reprezintă pentru noi evenimentul anului 2024, va deveni, la rândul său, o adevărată referință pe piața din România“, a declarat Mihai Bordeanu, director general al Automobile Dacia.