Aflată în topul 15 al principalelor mărci premium, Alfa Romeo a înregistrat cea mai mare creștere în 2023, de +30%.
La nivel global, în 2023 vânzările au crescut cu 30%, cu o creștere puternică și constantă de 46% în Europa. Motoarele acestei performanțe au fost Italia (creștere de 73%), Germania (+71%), Belgia (+62,0%), Franța (+20%), Olanda (+78%) și Elveția (+20%).
Orientul Mijlociu și Africa rămân regiunea cu cea mai mare creștere, de 74%, susținută de piața turcă, cu +155%. De asemenea, vânzările au crescut cu 7% în regiunea India Asia-Pacific, unde, în 2023, Alfa Romeo și-a consolidat prezența în Singapore și Hong Kong.
Baze solide de creștere
În America de Nord, debutul lui Tonale, în septembrie, a fost întâmpinat cu mare entuziasm. America este o regiune cu un potențial foarte mare și cu baze solide de creștere pentru Alfa Romeo, după cum reiese din rezultatele privind calitatea relevate de Initial Quality Study (IQS), realizat de liderul mondial în studii de consum, servicii de consultanță și analiză de date JD Power.
Alfa Romeo a urcat pe prima poziție a podiumului în topul mărcilor premium și s-a clasat pe locul 3 în industrie. Față de anul precedent, marca italiană a urcat 24 de poziții în 2023, cea mai bună creștere conform IQS de anul trecut.
Alfa Romeo s-a concentrat și asupra regiunii Chinei, pentru a profita de oportunitățile pe care această zonă le poate oferi acestei mărci îndrăgite în Orientul Îndepărtat. Iar odată cu sosirea lui Tonale, gama este acum completă, o condiție ideală pentru creșterea vânzărilor.