Începând cu 2025, Dacia va participa la competițiile de rally-raid. Numele echipei: Dacia Sandriders. Bipostul, Dacia Sandrider, seamănă cu conceptul Manifesto, dar nu are nimic în comun cu acesta.
S-a lucrat mai bine de un an la design, bipostul fiind creat pornind de la cerințele echipei. Piloți, ingineri, strategi – toți și-au spus păsul și iată ce-a rezultat.
Bipostul Dacia Sandrider. Este lung de 4140 mm, lat de 2290 și înalt de 1810, și are un ampatament de 3000 mm. Consolele f/s măsoară 590, despectiv 550 mm. Arată oarecum asemănător cu Manifesto, dar nu are nicio legătură cu conceptul prezentat de Dacia anul trecut. Este capabil să atingă 170 km/h pe dune. Are vopsea anti-reflexivă în zona superioară a bordului și o capotă plonjată și scurtă, pentru vizibilitate maximă.
Citește pe AutoExpert ➡ Totul despre Dacia Manifesto! 💡
Tabloul de bord este configurabil, astfel că fiecare dintre cele trei echipaje își poate dispune elementele principale după propria-i preferință. Sandrider are pe lateral panouri magnetice pentru a prinde piulițele sau alte piese și a nu le pierde în nisip, în cazul defecțiunilor, în special penelor de cauciuc, din timpul probelor. Apropo, jantele din aliaj ușor au diametrul de 17 inchi și sunt încălțate cu anvelope BF Goodrich pe 37″.
Roțile de rezervă sunt plasate pe interiorul aripilor amovibile din spate. În panourile caroseriei, realizate din fibră de carbon, sunt integrate materiale împotriva trecerii razelor UV, pentru a păstra temperatura scăzută în cockpit. Scaunele Sabelt sunt acoperite cu materiale care reglează automat umiditatea. Astfel, nivelul becteriilor din cockpit rămâne extrem de scăzut. Greutatea prototipului este cu aproximativ 15 kg mai scăzută decât cea a rivalilor, pentru că absolut toate elementele neesențiale au fost eliminate.
Inima lui Sandrider
Motorul este V6-le bi-turbo Nissan – Infiniti (seria VR), de 3.0 l și dezvoltă 265 kW (360 CP) și 539 Nm/4250 rpm. În versiunea de serie, dezvoltă între 300 și 400 de cai. Este un motor extrem de versat și rafinat, și, în plus, este produs în varianta actuală în 2016, deci și-a dovedit fiabilitatea în timp. Predecesorul său a fost prezent pe lista ”World’s 10 Best Engines”, timp de 14 ani consecutiv (1995-2008), o realizare fără egal.
Transmisia integrală are la bază o cutie secvențială cu 6 trepte. Frânele sunt dezvoltate de la zero, iar suspensiile cu braț dublu au o cursă de 350 mm. Greutatea este împinsă ușor spre puntea față, pentru a asigura tracțiunea maximă, așa cum au arătat simulările că ar fi optim.
Programul testelor lui Sandrider va începe în iunie, în Maroc, urmând ca primul raliu la care ia startul să fie în octombrie, de asemenea, în Maroc. Apoi, în ianuarie 2025, va ataca, în premieră, Dakarul. Ținta echipei este locul 1, dar Dacia este conștientă de dificultățile competiției.
Echipei, formată din echipajele Cristina Gutierrez Herrero – Pablo Moreno Huete și Sebastian Loeb – Fabian Lurquin, li se alătură un al treilea. Și nu unul oarecare. Pilotul său va fi Nasser al-Attiyah, cvintuplu câștigător al Cupei mondiale de Raliu off-road și dublu câștigător al Campionatului mondial de Rally-Raid. Nasser a câștigat de cinci ori raliul Dakar.