Nissan Juke, din nou galben

Nissan Juke AutoExpert.ro

Cu ocazia faceliftului de la mijlocul vieții, Nissan Juke s-a ales cu un display al infotainmentului mai mare, un habitaclu îmbunătățit și o echipare N-Sport. Pe lângă faptul că, la cererea clienților și ca urmare a popularității sale la prima generație, culoarea galbenă este iarăși disponibilă.

Noul galben are însă o nuanță diferită, fiind ușor mai deschis și oferind un aspect mai modern. Iar în noua echipare N-Sport, impactul său este sporit de contrastul cu negrul acoperișului, oglinzilor retrovizoare, roților, inserțiilor de la pasajele roților și praguri, grilei și montanților A și B.

Nissan Juke AutoExpert.ro

Habitaclu de calitate mai bună

Prima schimbare care se remarcă în cazul versiunilor superioare nivelului Acenta este dimensiunea crescută a ecranului central de infotainment. Acesta are acum 12,3 inchi și a fost înclinat spre șofer cu 8 grade, pentru o accesare mai comodă a comenzilor tactile, dar și pentru a accentua senzația de cockpit, pe care clienții modelului Juke o apreciază foarte mult. În spatele volanului, viteza și alte informații-cheie sunt afișate pe un display digital TFT de 12,3 inchi, care îi permite șoferului să afișeze informațiile după bunul plac pe unul din cele două layouturi disponibile.

Sistemul de infotainment modernizat are un ecran de pornire mai intuitiv, care îi permite utilizatorului să includă „widgeturi“ pentru funcțiile pe care le utilizează cel mai des, la fel ca în cazul smartphone-ului. În plus, sistemul de infotainment dispune de o recunoaștere vocală îmbunătățită și de capacitatea de a „înțelege limbajul natural“. Astfel, sistemul înțelege drept comandă o gamă mai largă de fraze și expresii, ignorând ezitările sau pauzele. De asemenea, pe lângă conectivitatea Apple CarPlay, acum există și Android Auto wireless.

Alte noutăți ar fi că radarele și informații despre prețul combustibilului pot fi afișate pe harta navigației. Iar sistemul de infotainment poate reda acum conținut video de pe dispozitive conectate prin USB, atunci când mașina stă pe loc.

Nissan Juke AutoExpert.ro

Interior galben asortat

Reflectând frapantul galben exterior, interiorul N-Sport etalează un galben asortat, în formă de bumerang, care bordează partea superioară a panoului de instrumente, apoi coboară și trece prin spatele ecranului infotainmentului, după care se termină la baza prizelor de aer.

Scaunele N-Sport continuă tema, cu inserții din Alcantara reciclată de culoare galbenă, iar cusăturile galbene completează efectul. Și echipările N-Connecta, N-Design și Tekna au scaune noi, cu un confort îmbunătățit. Cele de la N-Connecta sunt tapițate cu un material nou, numit Kira Melange, din PVC.

Alte actualizări din interiorul tuturor versiunilor Juke includ un torpedou mărit la 7,8 litri (6,6 la versiunile RHD). Și cotiera a fost reproiectată, pentru a fi mai solidă și mai comodă, având un design asimetric, dar fără a compromite suporturile pentru pahare. Cotiera se ridică pentru a oferi acces la un spațiu de depozitare central, la fel ca în cazul modelului Juke anterior, dar capacul are acum o clemă care poate ține trei carduri.

În toate variantele de echipare, Juke are acum o frână de mână electrică, plasată astfel încât să asigure un spațiu confortabil între scaunele din față. La versiunea Hybrid, butoanele e-Pedal și EV Mode au fost relocate pentru o mai mare comoditate.

Începând cu N-Connecta, toate versiunile sunt acum dotate cu un suport de încărcare wireless care poate găzdui un smartphone de mărimea unui iPhone 12 Pro Max. În plus, există atât prize USB-A, cât și USB-C, pentru a fi utilizate de către cei din față. Iar copiii (sau adulții) pasionați de tehnologie din spate vor aprecia prizele USB-A și USB-C, care permit ca gadgeturile lor să fie alimentate pe tot parcursul călătoriei.

Siguranță îmbunătățită

Juke are deja cinci stele Euro NCAP, iar modelele actualizate beneficiază de și mai multă tehnologie pentru îmbunătățirea capacității de a evita coliziunile și a-i proteja pe ocupanți în caz de impact.

De exemplu, dacă șoferul frânează brusc, luminile de frână clipesc în semn avertisment pentru ceilalți automobiliști. În plus, toate noile versiuni Juke sunt echipate cu sistemul Intelligent Driver Alertness, care îl avertizează pe șofer în caz că dă semne de oboseală.

Lane Keep Assist este acum standard începând cu echiparea Tekna (și opțional pentru celelalte echipări), cu o vibrație în volan și o intervenție asupra direcției dacă mașina iese de pe banda sa.

Pentru a ajuta la parcare, Juke este dotat cu o cameră pentru marșarier sau cu Around-View Monitor (cu patru camere), de la N-Connecta în sus, iar acestea au acum o rezoluție mai bună, așa că imaginea de pe ecranul tactil este mai clară, pentru a ajuta la manevre.

Nissan Juke AutoExpert.ro

Gamă de motorizări neschimbată

Juke are două variante de motorizare. Opțiunea electrificată, Juke Hybrid (vezi testul cu versiunea anterioară), constă într-un motor cu ardere internă Nissan dezvoltat special pentru a funcționa într-o propulsie hibridă. Acesta produce 69 kW (94 CP) și un cuplu de 148 Nm. Pe partea electrică, motorul electric principal produce 36kW (49 CP) și 205 Nm și este susținut de un starter/generator de 15 kW, care funcționează prin intermediul unui invertor și al unei baterii de 1,2 kWh răcite cu lichid. Rezultatul este un grup propulsor care oferă cu 25% mai multă putere decât actualul motor pe benzină, cu o reducere a consumului de combustibil de până la 40% în regim urban și de până la 20% în ciclu mixt.

Nissan Juke AutoExpert.ro

Sub capota Juke-ului neelectrificat se află un eficient motor turbo pe benzină, de un litru, cu trei cilindri, DIG-T. Compact și ușor, acesta produce 117 CP și un cuplu de 180 Nm (200 Nm cu funcția over torque). Disponibil cu o cutie manuală cu șase trepte sau cu una cu două ambreiaje (DCT) și șapte trepte, cu padele și un selector de moduri de condus (Eco, Standard, Sport), șoferii își pot adapta fără efort stilul de condus.

Noul Juke este produs la uzina Nissan din Sunderland, unde au fost construite peste 1,3 milioane de exemplare de la debutul modelului original, în 2010. Mașina va fi construită pe cea de-a doua linie de producție a uzinei, alături de Qashqai.

În prezent, Juke este al patrulea cel mai produs model la Sunderland Plant, după Qashqai, Micra și Primera. Vara trecută, uzina a atins numărul de 11 milioane de vehicule construite de la începutul producției, în 1986.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Kia EV AutoExpert

KIA EV – Corida electrificării

Kia a ales arena de corida din Taragona (Catalunia) pentru a da drumul la o întreagă turmă modernă de tauri electrici, care

Scroll to Top