JLR își reduce planurile EV la șase mașini noi până în 2026, pe fondul cererii „surprinzătoare“ pentru hibrizi plug-in.
JLR (fostul Jaguar Land Rover) își domolește planurile de lansare a modelelor electrice pentru toate mărcile sale, parțial pentru a acorda mai mult timp dezvoltării, dar și pentru a răspunde unei recente creșteri a cererii pentru vehiculele sale hibride plug-in.
Vorbind de curând cu jurnaliștii, directorul general Adrian Mardell a lăsat să se înțeleagă că se intenționează o ușoară temperare a planului de lansare a vehiculelor electrice prezentat de predecesorul său, Thierry Bolloré, în 2021. Mardell a declarat: „S-a vorbit despre șase modele Land Rover până în 2026. Realitatea este că, probabil, vom avea șase modele JLR până în 2026. Nu ne grăbim, preferăm să ne asigurăm că aducem pe piață cele mai bune vehicule pe care le-am dezvoltat vreodată cu această nouă tehnologie“.
Prima dintre noile mașini electrice ale JLR este Range Rover EV, de care peste 16.000 de cumpărători s-au arătat interesați înainte de lansarea sa, care va avea loc mai târziu în cursul acestui an. Mardell a declarat că data lansării ar putea fi amânată, pentru a avea certitudinea că este complet pregătit pentru piață: „Acest lucru este esențial pentru noi, iar dacă e nevoie de câteva luni în plus pentru a ajunge în acel punct, atunci echipei i se va permite acest lucru, pentru că nu putem pune pe piață aceste noi produse minunate dacă s-ar pierde o parte din magia pe care aceste vehicule o au astăzi“.
Creșterea cererii de hibrizi plug-in
Dar un alt factor care a determinat decizia JLR de a încetini lansarea vehiculelor electrice este creșterea cererii de vehicule hibride plug-in. „Celălalt lucru clar este că industria a evoluat în ultimii 3 ani, a declarat Mardell, și acceptarea PHEV-urilor a fost o mare surpriză, iar până la EV-uri, noi ne străduim să punem mai multe PHEV-uri la dispoziția pieței.“
În prezent, JLR vinde versiuni hibride plug-in pentru Range Rover, Range Rover Sport, Evoque, Velar, Discovery Sport, Defender, Jaguar F-Pace și E-Pace, dar nu a oferit niciun indiciu cu privire la performanțele individuale ale fiecăruia și nici nu a spus cum ar putea fi extinsă această ofertă.
Este probabil ca Land Rover Discovery să fie prea departe în ciclul de viață actual pentru a justifica costisitorul program de retehnologizare necesar pentru adăugarea unei variante PHEV. Același lucru e valabil și pentru Jaguar XE și XF, care vor fi retrase în curând, pentru a face loc modelelor Jaguar EV din noua eră, mult mai pretențioase.
Pentru a satisface cererea în creștere, este mai probabil ca firma să mărească producția PHEV-urilor existente, având în vedere că criza lanțului de aprovizionare – care a limitat producția acestor modele – s-a atenuat.
În anii următori, hibrizii plug-in vor continua să joace un rol important pentru JLR. Compania va oferi o versiune electrificată a fiecărui model până la sfârșitul acestui deceniu, dar intenționează ca vehiculele pur electrice să reprezinte 60% din vânzările sale în acel moment, urmând să ajungă la 100% abia în 2036.