Cu aceste cuvinte (“dincolo de limite”) s-ar rezuma cel mai simplu faptul că F12 Berlinetta este cel mai recent și cel mai rapid model de strada Ferrari construit până în prezent.
Masinaria italiana prezentata publicului cu ocazia Salonului de la Geneva ascunde insa un set de performante care nu au facut altceva decat sa astearna tacerea peste multe nume mari ce alcatuiesc concurenta brandului din Maranello. Acest lucru a insemnat o crestere a tuturor caracteristicilor, de la design exterior, aerodinamica, eficienta si terminand cu manevrabilitatea.
Caroseria este rodul colaborarii dintre Ferrari Styling Centre si Pininfarina si realizeaza o trecere intr-o noua etapa de dezvoltare din punct de vedere stilistic si constructiv. Aerodinamica extrema este combinata mai bine ca niciodata cu elementele clasice ce definesc trasaturile de baza ale marcii, peste care a fost asternuta o noua nuanta de vopea Rosso Berlinetta, in trei straturi.
Arhitectura are la baza un sasiu din aluminiu de conceptie noua peste care a fost plasata o caroserie de asemenea din aliaje ultra usoare, multe folosite pentru prima data in industria auto si care au necesitat noi tehnici de asamblare. Rezultatul folosirii acestora se reflecta intr-o crestere semnificativa a rigiditatii structurale si a reducerii masei masinii la doar 1.525 kg. Aproximativ 70 kg mai putin are F12 Berlinetta decat generatie pecedenta de coupe-uri V12, in timp ce raportul de distributie al maselor este unul excellent: 46% fata si 54% spate.
Amplasarea cat mai centrala a motorului a fost folosita in continuare, dar au fost gasite solutii si pentru ca acesta impreuna cu bordul si scaunele sa aiba cea mai coborata pozitie, pentru a se obtine un centru de grautate cat mai jos. Ampatamentul a fost redus si el impreuna cu consolele fata si spate. Suspensia spate si transmisia au fost proiectate pentru a reduce volumul partii spate pentru a creste gradul de stabilitate si a contribui impreuna cu celelalte setari la un raport bun intre masa, dimensiuni si performantele oferite de noua motorizare.
Fiindca am ajuns la capitolul propulsie, trebuie spus ca sub capota lui F12 Berlinetta se afla plasat central-fata un motor din noua generatie de V12 dezvoltata de Ferrari, care ofera nu mai putin de 740 CP si un raport de 2.1 kg/CP. Cele doua linii de cilindri formeaza un unghi de 65 de grade si cumuleaza un total de 6.262 cmc.
Raportul de 118 CP/ litru reprezinta o valoare incredibila pentru un motor cu aspiraie normala, la fel ca si cuplul maxim de 690 Nm din care 80% sunt disponibili inca de la 2.500 rpm. Motorul a fost cuplat la o cutie de viteze usoara cu dublu-ambreiaj provenita din Formula 1. Nu numai puterea este impresionanta, ci si eficienta. Consumul a fost redus cu 30% in timp ce emisiile de carbon au ajuns la o valoare de 350g/km.
În urma solutiilor tehnice inovatoare, Ferrari F12 Berlinetta este capabl sa atinga 100 km/h in doar 3.1 sec, in timp ce demarajul 0-200 km/h se realizeaza in doar 8.5 sec. Puse in practica, aceste date tehnice fac ca F12 Berlinetta sa poata parcurge circuitul de la Fiorano in 1 min si 23 secunde, mai rapid decat orice alt model Ferrari de strada, acest rezultat fiind datora in mare parte si setarii directiei sau a acceleratiilor laterale de care aceasta este capabila.
Capacitatea de franare a fost marita pentru a fi proportionala cu potentialul masinii. Discurile carbon-ceramice sunt din ultima generatie Ferrari (CCM3) si poseda un sistem de racire unic pentru cele din fata, ce foloseste dirijarea curentilor de aer. Ca si pana acum, o multime de sisteme electronice sunt integrate si la bordul lui F12 Berlinetta, iar aici vorbime de E-Diff, ESP, F1-Trac si, desigur, ABS.