Cioc-cioc! Cu revista, inoportunez. Nu stau mult, doar două minute, cât să-ți prezint numărul 252, din martie 2024. Cum ar veni, avem așa…
Avem două prezentări. Prima, cu, probabil, viitorul bestseller Renault, R5-ul electric. A doua, cu noua generație a Daciei Spring, singura electrică din gama românilor. Le-am văzut pe viu la Paris și am raportat despre ele, pe scurt, în revista cu numărul 252.
Acum, că te-am încălzit, trec la subiecte mai grele. Precum primul test cu Renault Scenic E-Tech, cu a sa autonomie declarată de până la 625 km. Am condus versiunea de top și am verificat cât merge în mod real cu un plin și dacă 218 CP sunt suficienți pentru cele aproape 2 tone. Am aflat cum stă pe viraje, cât de confortabil este și am așternut totul pe hârtie.
Rubrica ”Ea și el” revine în nr. 252
Apoi, am apelat la colega mea, Doinița, pentru a afla părerea unei domnișoare despre Nissan Juke. Dar n-am lăsat-o să-și facă de cap, așa că am intervenit și eu cu impresiile despre dinamică și siguranță. Un dialog autentic între ea și el, cu un subiect care li se adresează amândurora. Am atașat, la final, oferta Nissan pentru programul Rabla și am trecut mai departe.
Honda Jazz a primit un facelift care ”a atins” toate aspectele, de la cele optice la cele tehnice. Este mai agresiv, se conduce mai incisiv și are în gamă o versiune nouă, sportivă. Toate aceste detalii luate împreună se simt, cu adevărat!
China, în ofensivă
La fel cum se simte și ofensiva chinezilor pe piața din România, odată cu apariția companiei MG pe meleaguri mioritice. N-am rezistat tentației, ci am luat la întrebări modelul electric MG4. Este a patra cea mai vândută electrică în Europa și i-am verificat autonomia și prestațiile în București. Indiciu: a consumat extrem de puțin curent!
De la o electrică la un hibrid plug-in, de la un fastback mic la un SUV mare. A treia generație a lui Volkswagen Touareg a primit un facelift optic și tehnic. Acum, arată mai impresionant în trafic, datorită blocurilor optice noi, dar se și conduce diferit? Afli tu din articol!
Slalomul printre propulsii ne readuce lângă o electrică, de data asta, de lux. Lexus RZ este prima electrică asamblată de companie pe o platformă dedicată acestui tip de propulsie. Le-a ieșit din prima, sau mai e de lucru?
Benzina, la putere și în nr. 252!
Știu, iar te-ai supărat că am dat multe electrice și electrificate, așa că te împac cu un monstru. Devorează hulpav benzina, transformând-o în plăcere pură, viscerală. BMW X6 M60i trimite spre asfalt 530 de cai, pentru senzații aparte.
Dar, stai, că senzații aparte pot și electricele! De exemplu, Volvo EX30 vine cu 272, sau 428 cai! Atenție, pe un SUV de clasă mică! Ce-a ajuns lumea asta?!? Eu am ales prima versiune, datorită prețului mai mic și am publicat un test cu măsurători complete, statice și dinamice, realizate de colegii de la QRT. Ai ce citi, crede-mă!
➡ Volvo P1800 Cyan are 420 CP! 💡
Și, dacă tot am adus vorba despre Volvo, am plusat. Am aprins lanterna, căutând în viitorul companiei, unde am găsit un sedan. Se va numi, probabil, ES90 și ți-am scris în revistă la ce să te aștepți din partea lui.
Avem și interviu, așa cum te-am obișnuit. Și de data asta am țintit la vârf și l-am intervievat pe CEO-ul Honda, Toshihiro Mibe. Electrificare? Modele noi ”pe țeavă”? Colaborarea cu GM? Totul, în interviu!
Trecem la analize. Cât de mult vând companiile auto în România, raportat la Europa? Unde au succes mai mare? O analiză amplă, realizată de Robert, care arată că performanțele unor importatori autohtoni nu se ridică nici pe departe la nivelul succesului mărcilor acestora în Europa.
➡ Analiză: cu cât s-au scumpit mașinile electrice, din 2022 încoace? 💡
Apoi, am disecat, pe multe pagini, strategia de electrificare pe care o adoptă Europa. Un pariu care pare pierdut din start, mai ales în competiția cu China. Care sunt soluțiile și cât de ușor sunt de implementat? Ți-am povestit, pe larg, în articol.
În sfârșit, am centralizat autonomiile reale ale tuturor electricelor pe care le-a testat Quattroruote. O muncă titanică, pe care, cu siguranță, o vei aprecia la adevărata ei valoare!
În sfârșit, toate subiectele ”de serviciu” sunt acolo. La rubrica Second-hand am analizat prestațiile și fiabilitatea lui Fiat Tipo. La Oferta lunii, am aruncat un ochi la versiunea de bază a Kiei EV9. Apoi, avem știri, cele mai citite articole online și… câte și mai câte!
Gata! Rămâne așa, sau mai punem? Perfect, te costă doar 18 lei. Mulțumesc, ne vedem luna viitoare!