Raportul ACEA cu privire la înmatriculările de autoturisme noi în perioada ianuarie – februarie 2024 arată că doar șapte piețe auto au înregistrat scăderi. Una dintre ele este cea a României.
Conform datelor agregate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în Europa au fost înmatriculate în primele două luni din 2024 peste două milioane de autoturisme, în creștere cu 10,9% față de perioada similară din 2023.
Pe fondul acestei creșteri, impulsionată în special de piețele din state precum Bulgaria (+53%), Norvegia (+34,5%), Cipru (+32,5%), Croația (+25,8%) și Polonia (+20,7%), șapte piețe au raportat scăderi, una dintre ele fiind cea din România.
Cel mai mare recul al acestui început de an se remarcă în Letonia (-16,6%), stat urmat în clasamentul invers al scăderilor de Estonia (-10,5%), Finlanda (-10%), Danemarca (-8.8%), România (-2,6%) și Elveția (-2,6%).
În cazul României, raportul ACEA menționează pentru primele două luni din acest an înmatricularea a 24.072 de autoturisme, în scădere de la 24.715 în aceeași perioadă a anului trecut.
Cele mai mari piețe auto europene se mențin, așa cum era de așteptat, cele din Germania (430.941, +11,8%), Italia (288.948, +11,7%), Franța (264.879, +11,2%), Marea Britanie (227.762, +10,3%) și Spania (150.033, +8,7%).
Din totalul celor 995.059 de mașini înmatriculate pe întregul continent (UE, UK, EFTA) în februarie, 35,5% sunt alimentate cu benzină, iar 28,9% sunt „full hybrid”. Autoturismele cu motoare diesel au reprezentat doar 12,9%, în timp ce 12% dintre europeni au cumpărat vehicule complet electrice. 7,3% dintre mașinile înmatriculate în a doua lună a anului în Europa au sisteme de propulsie PHEV (hibride cu încărcare la priză).