Cele două mărci cu uzine în România, Dacia și Ford, au înregistrat rezultate complet opuse pe piața europeană în primele două luni din acest an.
Conform ACEA (Asociația Constructorilor Europeni de Automobile), în perioada ianuarie – februarie 2024 Dacia a vândut în Europa 98.505 mașini, în creștere cu 6,3% față de primele două luni din 2023. Cu o creștere mai mică decât cea a pieței totale (+10,9%), marca românească, parte a grupului francez Renault, a înregistrat o scădere a cotei de piață de la 5,1% în 2023 la 4,9% în 2024.
Mai important, raportul ACEA arată că marca Dacia este mai căutată de clienți decât Renault. Chiar dacă în februarie marca franceză a vândut 49.552 de autoturisme, iar Dacia „doar” 46.839 mașini, grație diferenței majore din ianuarie în favoarea mărcii românești, la finalul primelor două luni Renault a înregistrat 90.582 de unități vândute, în timp ce Dacia are cu aproape 8.000 mai multe, 98.505 mașini.
În cazul Ford, marcă asamblată în România la uzina Ford Otosan din Craiova, vânzările au scăzut în primele două luni din acest an cu 11.4%, până la 68.285 unități.
Marca cu vânzările cele mai mari din Europa se menține Volkswagen (192.642 unități), urmată de Toyota (149.948 unități), Skoda (119.062 unități), Peugeot (115.497 unități) și BMW (107.428 unități).
La capătul celălalt al clasamentului, mărcile cu cele mai mici vânzări sunt, conform ACEA, Alpine (512 unități), Jaguar (3.163 unități) și smart (3.671 unități).
În Europa au fost înmatriculate în primele două luni din acest an 2.012.136 autoturisme, în creștere cu 10,9% față de perioada similară din 2023.