Deja nu mai este niciun secret că mașinile mici din segmentul B nu mai sunt pe placul constructorilor. Cu modele consacrate precum Nissan Micra, Ford Fiesta sau Kia Rio scoase din producție și VW Polo aflat pe ultimul drum, Suzuki vrea să profite de această ocazie și să umple golul cu cea de-a patra generație Swift. Cât consumă? Cât costă? Cum se conduce? Veți afla totul mai jos în primele impresii de la testul internațional organizat la Bordeaux.
Noul Swift este construit tot pe aceeași platformă „HEARTECT” ca generația anterioară, deci dimensiunile exterioare sunt similare, dar, în rest, totul este schimbat sau îmbunătățit. Designul exterior este complet modificat. Acum, are o grilă frontală redesenată produsă dintr-un plastic negru lucios, iar farurile au o nouă semnătură luminoasă, în forma literei L. În spate, noile stopuri cu un model tridimensional, împreună cu spoilerul din partea superioară, creează un aspect ludic, atractiv. Montanții A, B și C sunt acum vopsiți în negru și creează impresia că plafonul levitează.
Noul Swift vine cu o paletă largă de culori
Paleta de culori constă în nouă nuanțe într-un singur ton și patru în două tonuri, cu oglinzile laterale și plafonul de culoare neagră. Cea mai spectaculoasă culoare este, pe departe, culoarea de lansare, Frontier Blue Pearl Metallic care este aplicată în trei straturi, printre care și un lac transparent. Dezvoltarea acestui albastru a durat șapte ani și este inspirată din întinderile de apă și culoarea cerului din zona sediului central Suzuki din Hamamatsu.
Interior schimbat
Swift a primit un nou interior care arată bine și este ușor și intuitiv de operat. Păcat că materialele folosite nu se ridică la nicelul aspectului. Sunt utilizate multe plastice tari care nu sunt prea plăcute la atingere. În partea centrală a bordului veghează noul sistem de infotainment, care este format dintr-un ecran tactil de 9 inchi. Acesta suportă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto wireless sau prin cablu. Este de lăudat că a fost foarte ușor să conectez telefonul la mașină. Doar am introdus cablul în telefon și conectarea s-a efectuat în câteva secunde, fără a trebui să cauți prin meniuri încâlcite pentru a adăuga un nou dispozitiv.
Sub ecranul sistemului de infotainment de află două guri redesenate de ventilație, iar și mai jos regăsim comenzile fizice ale climatizării. În partea inferioară a consolei centrale există un port USB Type A pentru conectivitate, și alte două pentru încărcare alături de o priză de 12 V.
Spațiul interior este generos. Poziția la condus este excelentă iar scaunele au o susținere laterală bună. Se simte însă lipsa unei cotiere centrale. Pe banchetă, pasagerii au, de asemenea, spațiu din belșug. Cu scaunul șoferului așezat în poziția mea de condus, la 1,74 m, în spate îmi rămânea spațiu de o palmă între genunchi și spătarul acestuia.
Portbagajul de 265 litri are un capitonaj din pâslă. Este la fel de mare atât la versiunea cu tracțiune față, cât și la cea cu tracțiune integrală. Cu bancheta rabatată complet, volumul de încărcare crește la 980 litri. Nu există podea plană de încărcare sau o priză de 12 V. Lumina care se aprinde la deschiderea hayonului este foarte utilă.
Motor și performanțe de condus
Sub capotă, noul Swift are un motor nou de 1,2 litri cu arhitectură mild hybrid de 12V. Puterea maximă a ansamblului este de 82 CP, iar cuplul maxim livrat la o turație de 4500 rpm este de 112 Nm. Pare puțin, dar vă asigurăm că este mai mult decât suficient pentru o astfel de mașină destinată traficului urban. În testul nostru pe drumurile locale din vestul Franței nu s-a simțit nicio secundă nevoia de mai multă putere. Noi am condus versiunea cu tracțiune față și cutie manuală în cinci trepte. Noul Swift va fi disponibil în continuare și cu tracțiune integrală și veți putea opta pentru o cutie automată CVT.
Eficiența noului model este impresionantă. După un test drive de 100 kilometri pe un traseu fără diferențe de nivel, care avea atât porțiuni de drum național, cât și localități, am reușit un consum de 4,4 litri. Nu am avut ocazia să testăm noul Swift și pe autostradă, dar impresia generală este că ar mai fi necesară și o a șasea treaptă de viteză pentru un consum bun la viteza de 130 km/h, deoarece la 90 km/h în treapta a 5-a, turometrul indică 2500 rpm.
Confort general îmbunătățit
Suzuki a lucrat și la reducerea zgomotului interior, a vibrațiilor și a durității suspensiei. Întreaga călătorie a fost una liniștită și confortabilă, amortizoarele absorbind cu brio denivelările de toate tipurile. Asta mă face să cred că Swift se va descurca foarte bine pe drumurile pline de gropi din România. Ținuta de drum este excelentă, iar sistemele de asistență sunt foarte utile. Dacă reușești să treci cu vederea bipăitul (obligatoriu prin lege) care apare de fiecare dată când depășești limita de viteză, celelalte sisteme sunt utile și deloc agasante. Recunoașterea semnelor de circulație funcționează impecabil, neavând nicio eroare pe parcursul traseului. Pilotul automat adaptiv are o funcție care detectează virajele mai strânse și apadtează viteza de deplasare înainte de acestea, iar sistemul de avertizare la părăsirea benzii nu este prea invaziv ca la alte modele și funcționează precis, doar atunci când este cazul.
Noul Swift va fi disponibil în România la jumătatea lunii mai în trei versiuni de echipare: Cool, Passion și Spirit. Prețurile vor fi disponibile în aproximativ două săptămâni, pe pagina oficială Suzuki România. Mai multe informații despre noul model japonez vei putea citi în numărul de aprilie al revistei AutoExpert.
Date tehnice | Suzuki |
---|---|
Model | Swift |
Motor termic | Z12E |
Nr. cilindri | L3 |
Cilindree (cmc) | 1197 |
Putere maximă/turație (kW(CP)/rpm) | 60,9(82)/5700 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 112/4500 |
Motor electric | |
Putere maximă (kW/CP) | 2,3/3,1 |
Cuplu maxim (Nm) | 60 |
Tracțiune | față |
Cutie de viteze | M5 |
L × l × h (mm) | 3860 x 1735 x 2450 |
Ampatament (mm) | 2450 |
Diametru de bracaj (m) | 9,6 |
Gardă la sol (mm) | 115 |
Masă la gol (kg) | 949 |
Volum portbagaj (l) | 265-980 |
Volum rezervor (l) | 37 |
Accelerație 0–100 km/h (s) | 12,5 |
Viteză maximă (km/h) | 165 |
Consum mixt (l/100 km) | |
Emisii CO2 (g/km) | 98-99 |