După ce a înregistrat un record al vânzărilor în prima jumătate a acestui an, BMW Group a raportat cele mai bune performanţe din istorie pentru luna iulie.
Cu un total de 135.537 de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce (2011: 129.102) livrate în întreaga lume, compania a înregistrat o creştere de 5,0% comparativ cu anul anterior. De asemenea, a fost pentru prima dată în istoria companiei când în primele şapte luni au fost livrate peste un milion de maşini. Din ianuarie până în iulie, numărul de automobile ajunse la clienţi a crescut cu 7,6%, la 1.036.088 unităţi (2011: 962.493).
Ian Robertson, membru al Consiliului Director, responsabil pentru vânzări şi marketing BMW, a declarat: “BMW Group îşi continuă traseul de succes şi în luna iulie şi suntem încrezători că şi în a doua jumătate a anului vom înregistra câştiguri importante. Noile modele au fost bine primite – luxosul BMW Seria 6 Gran Coupé a avut un debut excelent – şi suntem încrezători că noile BMW Seria 7 şi X1, care vor fi lansate luna aceasta, vor oferi un succes asemănător”.
Pieţe:
În primele şapte luni ale acestui an, BMW Group a avut creşteri consistente în Asia, cu vânzări care au crescut cu 25,0%, la 274.058 unităţi (2011: 219.204). În luna iulie, vânzările au urcat cu 20,8%, la 36.128 automobile (2011: 29.950). Numeroase pieţe importante din Asia au avut parte de creşteri de cel puţin 10 procente, printre acestea numărându-se Japonia (3.909/ +13,8%), Coreea de Sud (3.164/ +27,8%) şi China.
Partea continentală a Chinei a înregistrat 23.092 de maşini vândute în iulie, o creştere de 22,5% faţă de aceeaşi lună a anului anterior (18.858). De la un an la altul, 182.048 automobile BMW şi MINI au fost comercializate în China continentală (2011: 140.472), ceea ce înseamnă un salt de 29,6%. Este de aşteptat ca noile BMW Seria 3 cu ampatament lung şi BMW X1 să furnizeze creşteri importante în China în cea de-a doua parte a anului.
În Europa, vânzările BMW Group au rămas stabile în iulie, cu 60.855 unităţi livrate (2011: 62.350/ -2,4%). În primele şapte luni, BMW Group s-a menţinut la nivelul anului anterior, cu un total de 497.932 automobile livrate (2011: 499.749/ -0,4%). Noul BMW Seria 3 Touring, care deţine două treimi din volumul înmatriculărilor BMW Seria 3 pe piaţa germană, este aşteptat să impulsioneze pieţele din Europa după lansarea din septembrie.
Vânzările BMW Group în America au crescut cu +3,4% în iulie, fiind livrate 33.076 maşini (2011: 31.975). În primele şapte luni, 227.696 automobile au fost livrate clienţilor pe continentul american, ceea ce reprezintă o creştere de 8,0% faţă de anul anterior (210.876). În SUA, BMW Group a raportat, pentru mărcile BMW şi MINI, vânzări de 27.152 maşini, un salt de 4,0%, de la 26.120 unităţi comercializare în aceeaşi lună a anului trecut.
Comparativ cu 2011, BMW Group a urcat cu 9,5%, la 185.715 unităţi, în primele şapte luni ale anului, faţă de 169.641 în aceeaşi perioadă a anului trecut. Apariţiile noului BMW Seria 3 cu xDrive şi a BMW X1 în septembrie vor constitui impulsuri suplimentare pentru piaţa SUA în a doua jumătate a anului.
BMW Group a înregistrat creşteri consistente, de cel puţin 10 procente, şi pe alte pieţe, printre care Rusia (2.989/ +16,8%); Orientul Mijlociu (1.598/ +31,3%) şi Africa de Sud (2.500/ +18,9%).
Şi în România BMW Group continuă trendul crescător. 1227 unităţi livrate în primele şapte luni (2011: 1067, +15%) marchează cel mai bun rezultat de după 2008 şi a doua performanţă de la debutul mărcilor în România. BMW a susţinut creşterea pe baza evoluţiei excelente a modelelor X (2 din 3 modele din totalul vânzărilor sunt din gama BMW X), precum şi BMW Seria 5 (o creştere de aproximativ 50% la un total de 203 modele Sedan, Touring şi Gran Turismo).