Directorul general al McLaren susține fabricarea de vehicule premium în Regatul Unit.

mclaren-solus-gt-AutoExpert

Directorul general al McLaren, Michael Leiters, îndeamnă Marea Britanie să își mute atenția de la producția de vehicule de volum competitive din punct de vedere al costurilor la producția de modele scumpe, subliniind necesitatea de a investi în tehnologii premium.

 

Leiters susține că Regatul Unit nu poate concura la nivelul costurilor pentru vehiculele produse în serie și ar trebui, în schimb, să își valorifice punctele forte în domeniul automobilelor de înaltă performanță.

Comentariile lui Leiters au fost făcute în cadrul unei conferințe organizate de grupul de interese al industriei auto din Regatul Unit, SMMT. El a subliniat că atât producătorii de echipamente originale (OEM), cât și lanțul de aprovizionare ar eșua dacă ar încerca să concureze doar pe baza costurilor. McLaren pledează pentru o strategie guvernamentală de consolidare a dezvoltării tehnologiilor premium, de care să beneficieze nu numai McLaren, ci și alți producători de automobile de lux, precum Bentley, Aston Martin, Jaguar Land Rover, Rolls-Royce și Lotus.

În ultimele două decenii, Regatul Unit a pierdut mai mulți producători de autovehicule de volum, printre cei care au ieșit în evidență numărându-se Honda, Ford și Peugeot. În prezent, Nissan și Toyota rămân singurele mărci de masă care produc automobile în țară. Amenințările recente din partea Stellantis de a înceta producția de furgonete în Regatul Unit evidențiază provocările cu care se confruntă industria auto națională, în special în ceea ce privesc cerințele stricte privind vehiculele cu emisii zero.

În 2023, Marea Britanie a produs 905.117 mașini, o scădere semnificativă de la peste 1,3 milioane în 2019. Leiters și-a exprimat îngrijorarea cu privire la termenul limită de emisii zero din 2035, în special pentru mărcile de înaltă performanță precum McLaren, unde cererea clienților pentru supercaruri electrice este încă scăzută din cauza imaturității tehnologiei. El a solicitat stimulente guvernamentale pentru a dezvolta un lanț de aprovizionare specializat în Marea Britanie pentru celule de baterii cu densitate energetică ridicată pentru a sprijini următoarea generație de mașini de înaltă performanță.

Leiters a avertizat că o trecere rapidă la electrificare ar putea submina valoarea adăugată a mărcilor high-end cu motoare cu combustie care se bazează pe experiența mecanică unică oferită de sistemele lor de propulsie. El a subliniat că, fără păstrarea acestei experiențe, clienții ar putea să nu vadă niciun motiv pentru a plăti un preț mai mare.

McLaren, care a vândut 2.137 de mașini în 2023 – toate fabricate în Marea Britanie – a raportat o pierdere de 872 de milioane de lire sterline pentru anul respectiv. Reducerea volumului de producție a avut un impact asupra lanțului de aprovizionare, făcând mai dificilă aprovizionarea cu piese de schimb la nivel național atât pentru producătorii de automobile obișnuiți, cât și pentru cei premium. Această problemă a fost exacerbată de relocarea furnizorilor în țări cu costuri mai scăzute.

Deși David Bailey, profesor de economie la Birmingham Business School recunoaște provocările, nu este de acord cu ideea de a ne concentra exclusiv asupra producătorilor premium. El consideră că menținerea unei prezențe pe piața de masă din Regatul Unit este crucială și respinge ideea de a renunța la aceasta ca fiind contraproductivă.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top