Când seriozitatea își dă mâna cu entuziasmul apar mașini reușite, precum acest Accord. Foto: Honda
Conducere
Arată ca o japoneză, dar te bucură ca o italiană. Berlina de clasă medie e sigură pe viraje, iar direcția scurtă merge mână-n mână cu suspensia tare. Totuși, volanul se simte un pic prea asistat pentru cei cu gusturi sportive. Frânele sunt ușor de dozat și eficiente. Dacă optezi pentru motorul standard, de 2,0 l, te bucuri de o agilitate mai mare, pentru că este cel mai ușor din gamă.
Cei care bat des drumuri lungi vor fi mai bine deserviți de dieselul de 2,2 l, foarte rafinat și cu un cuplu mare dezvoltat la turații joase. Are un sound plăcut pentru un diesel, nu e zgomotos și consumă puțin. Atenție la manevre, pentru că nu există bandouri, deci caroseria este expusă zgârieturilor. Vizibilitatea spre lateral spate e mai slabă la break, care este și lung (4,75 m).
Interior
Spațiul este generos, și vei simți asta în special călătorind pe banchetă. Poate doar o a treia persoană în mijloc să complice un pic lucrurile, pentru că umerii se pot atinge. Însă suspensia reglată sportiv o să te mai zgâlțâie pe denivelări scurte. Breakul nu este prea frumos desenat, dar oferă un portbagaj gigantic. Finisajele interioare sunt realizate cu simț de răspundere. Per total, atmosfera din habitaclu e plăcută, aproape premium.
Accord rulează silențios, nici motoarele bine echilibrate, nici zgomotele din exterior nefiind simțite puternic, indiferent de locul pe care îl ocupi în mașină. Iar dotările sunt cuprinzătoare, cu climatizare automată și patru geamuri electrice încă de la versiunea standard.
Date tehnice
Ani de fabricație: 2003–2008
Caroserie:sedan, break, segment mediu
Dimensiuni și mase:
Sedan
L × l × h (mm): 4665 × 1760 × 1445
Portbagaj (l): 459
Masă (kg): 1320–1470
Sarcină utilă (kg): până la 600
Break
L × l × h (mm): 4750 × 1760 × 1470
Portbagaj (l): 572/1657
Masă (kg): 1465–1615
Sarcină utilă (kg): până la 565
Probleme cunoscute
Mecanică
Versiuni pe benzină
Accord a fost rechemat în service în 2004, pentru a elimina scurgerile de la epuratorul de ulei. O a doua rechemare a avut loc în 2007 și a afectat o serie mică de exemplare produse în 2005. Scopul ei a fost rezolvarea riscului de rupere a cablurilor de alimentare a bobinelor de inducție marca Mitsuba.
Versiunea diesel
O singură rechemare în service a vizat 2400 de exemplare, în 2004. Problema a fost la nivelul unității ce comandă bujiile incandescente. Acesta se activa aleator, obligând motorul să intre în limp mode.
Alte elemente
În 2004 a existat o rechemare pentru varianta break. Atunci a fost înlocuită unitatea electrică de blocare a hayonului.
➡ Vizitează aici pagina Honda România! 💡
Detalii tehnice și recomandări
Motor | Perioadă producție | Putere max.(CP) | Viteză max. (km/h) | Accel. 0–100 km/h (s) | Consum mediu (l/100 km) | Recomandare | Detalii |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0i | 01/03–06/08 | 155 | 217 | 8,9 | 8,0 | • • • • | Performanțe bune și funcționare rafinată. 2.0i convinge. |
2.4i | 01/03–06/08 | 190 | 227 | 7,9 | 9,0 | • • • • | Acest motor mare, cu patru cilindri debordează de temperament. Însă e și însetat. |
2.2 i-CTDi | 12/03–06/08 | 140 | 210 | 9,4 | 5,8 | • • • • • | Primul diesel de origine Honda este o reușită. Fără dubii, e cea mai bună versiune Accord. |