Grupul Volkswagen ia în calcul închiderea uzinei Audi din Bruxelles

Audi Q8 e-tron edition Dakar Volkswagen AutoExpert.ro

Grupul Volkswagen a emis un avertisment potrivit căruia ar putea închide uzina Audi din Bruxelles din cauza scăderii semnificative a cererii de vehicule electrice high-end. Fabrica produce în prezent Audi Q8 e-tron, singurul model construit acolo, producând aproximativ 50.000 de vehicule anual și având aproximativ 3.000 de angajați.

Închiderea fabricii din Bruxelles ar marca prima acțiune de acest gen a VW de la închiderea fabricii Westmoreland din Pennsylvania, SUA, în 1988. Această posibilă închidere subliniază provocările mai ample cu care se confruntă producătorii auto care au investit masiv în tehnologia și capacitatea vehiculelor electrice, doar pentru a se confrunta cu o cerere mai mică decât cea anticipată. La începutul acestui an, Audi a semnalat deja că vânzările sale ar putea scădea în 2024, în timp ce navighează sub dubla presiune de a introduce noi modele și de a reduce costurile.

Într-o declarație publicată la 9 iulie, VW a indicat că implicațiile financiare ale reorientării sau închiderii uzinei din Bruxelles, alături de alte cheltuieli neprevăzute, s-ar putea ridica la 2,6 miliarde de euro în anul fiscal 2024. În consecință, VW Group și-a revizuit în scădere previziunile privind randamentul operațional la 6,5-7%, de la intervalul anterior de 7-7,5%. Această ajustare a determinat, de asemenea, Porsche, care deține aproape o treime din VW Group, dar controlează majoritatea drepturilor de vot, să își reducă previziunile de profit la o valoare cuprinsă între 3,5 miliarde și 5,5 miliarde de euro.

Audi Q8 e-tron, lansat în 2018, a înregistrat o scădere majoră a comenzilor, ceea ce a determinat discuții în cadrul companiei cu privire la posibila încetare a producției sale până în 2025. Sediul din Bruxelles se confruntă, de asemenea, cu „provocări structurale de lungă durată”, inclusiv dificultăți logistice și constrângeri de dispunere din cauza proximității sale față de oraș.

Ca urmare, Audi va iniția un proces de consultare pentru a explora soluții alternative pentru uzină. În cazul în care nu se identifică alternative viabile, încetarea operațiunilor poate fi inevitabilă. Printre dificultățile recente ale Audi se numără scăderea cu 20% a profitului operațional al VW în primul trimestru, parțial din cauza întârzierilor de livrare cauzate de lipsa de componente care a dus la închiderea fabricii din Bruxelles timp de două săptămâni în februarie.

În această perioadă, Audi a explorat opțiuni pentru o potențială producție viitoare la uzină. Reprezentanții angajaților și-au exprimat îngrijorarea și cer un viitor durabil pentru uzina din Bruxelles și forța sa de muncă. Rita Beck, purtătorul de cuvânt al comitetului Audi din cadrul Grupului VW, a subliniat necesitatea ca Audi să își asume responsabilitatea și să asigure un viitor viabil pentru uzină.

În plus, Volkswagen Group se confruntă și cu alte presiuni financiare, inclusiv pierderile din cursul de schimb rezultate în urma deconsolidării Volkswagen Bank Rus și închiderea planificată a activității de turbine cu gaz de către filiala sa MAN Energy Solutions. Împreună, acești factori cântăresc greu asupra perspectivelor financiare ale companiei pe măsură ce aceasta trece prin aceste provocări complexe.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top