Fiat a dezvăluit Grande Panda, un hatchback mic cu un stil robust, care este primul dintr-o nouă generație de modele pentru Stellantis. Acest vehicul inspirat dintr-un crossover va fi lansat inițial ca vehicul electric, urmând ca versiunile cu motor termic, inclusiv hibride, să fie lansate ulterior.
Construit pe platforma globală Smart Car a Stellantis, Grande Panda face parte dintr-o strategie de contracarare a afluxului de vehicule electrice low-cost din China. Această platformă, care a debutat în Europa cu Citroen C3 la începutul acestui an, suportă atât propulsoare electrice, cât și pe combustie, inclusiv sisteme hibride de 48 de volți. Stellantis intenționează să lanseze 13 modele pe această platformă până în 2026, inclusiv unul pentru America de Sud, Grande Panda fiind primul din cele patru modele Fiat.
Grande Panda a fost dezvăluit oficial pe 11 iulie la Torino, coincizând cu sărbătorirea celei de-a 125-a aniversări a Fiat. Directorul general al Fiat, Olivier Francois, a subliniat că Grande Panda umple golul lăsat de 500L, care a fost abandonat, adresându-se familiilor care caută o mașină mică și versatilă. Versiunea electrică a Grande Panda este așteptată să aibă un preț sub 25.000 de euro, aliniindu-se la prețul Citroen e-C3.
În timpul evenimentului de la Torino, Fiat a prezentat, de asemenea, două modele suplimentare din noua sa familie globală: un SUV și un fastback, ambele în curs de finalizare și programate pentru o lansare viitoare. În plus, versiunea Abarth a noului EV compact 600 este așteptată în această toamnă, iar o versiune hibridă a modelului 500e va debuta în aproximativ 18 luni.
Producția modelului Grande Panda va începe în a doua jumătate a lunii iulie la uzina Stellantis din Kragujevac, Serbia. Platforma Smart Car, concepută pentru mașini mici și compacte cu o „atitudine de SUV”, are o gardă la sol mai mare și poate găzdui până la șapte pasageri. Stellantis preconizează că această platformă va reprezenta 55% din fondul de profit global.
Grande Panda va coexista cu actualul minicar Panda, care va rămâne în producție cel puțin până în 2027. Proiectat de Centro Stile Fiat din Torino, Grande Panda se inspiră din modelul Fiat Panda din anii ’80, prezentând elemente de design precum litere 3D în relief pe uși, pasaje ale roților robuste, elemente argintii și jante din aliaj de 17 inchi.
La interior, Grande Panda se mândrește cu un instrumentar de bord de 10 inch și un afișaj central de 10,25 inch, care reflectă formele ovale ale pistei de testare de pe acoperișul clădirii istorice Fiat Lingotto din Torino. Vehiculul este disponibil atât în versiune electrică, cât și hibridă, modelul electric având o baterie de 44 kWh și un motor de 83 kW, oferind o autonomie WLTP estimată la 320 km.
Măsurând 3.990 mm în lungime, 1.570 mm în înălțime și 1.760 mm în lățime, Grande Panda are un portbagaj de 361 de litri și 13 litri de spațiu de depozitare pentru pasagerii din față. Modelul include un cablu de încărcare integrat care suportă încărcarea AC de până la 7 kW, cu un cablu spiralat care economisește spațiu, adăpostit sub capotă.
Grande Panda, alături de Citroen C3 și Jeep Avenger, reprezintă intrarea Stellantis în segmentul competitiv al mașinilor mici, putând rivaliza cu modele precum Dacia Sandero Stepway, care conduce segmentul cu peste 116.000 de vânzări până în luna mai.