Grupul francez Renault, din care face parte și Dacia, a anunțat o schimbare importantă la nivel înalt. CEO-ul Alpine preia funcția de director de inginerie de la Gilles Le Borgne.
Începând cu 1 septembrie 2024, Philippe Krief va prelua funcția de Chief Technology Officer (CTO) al grupului Renault, succedându-i lui Gilles Le Borgne, a anunțat în această seară compania franceză. Conform anunțului, obiectivul lui Krief este „să poziționeze grupul Renault în fruntea inovației, oferind produse și tehnologii care devansează concurența, într-un context de transformare fără precedent a industriei auto”.
Philippe Krief deține funcția de CTO în paralel cu cele actuale de la marca Alpine, și ea parte a grupului francez. El îl va înlocui pe Gilles Le Borgne, care a primit rolul de consilier strategic al directorului general Luca de Meo.
Anunțul este surprinzător și ridică mai multe semne de întrebare. Unul dintre acestea ar fi, de ce a decis conducerea Renault să îl încarce pe șeful Alpine, marcă aflată în plin proces de extindere a gamei de produse premium-sport, cu o sarcină extrem de dificilă la nivelul întregului grup? Și asta avându-l la dispoziție pe Gilles Le Borgne, care, după cum arată chiar francezii, nu va părăsi grupul. Apopi, de ce ar avea nevoie Luce de Meo de un „consilier strategic” când exact persoana pe care o numește în această funcție avea rolul de a dezvolta și decide toate tehnologiile aflate sub capota modelelor Renault, Dacia și Alpine?
Cum aceste întrebări nu au încă un răspuns clar, merită menționat faptul că În calitate de Chief Technology Officer al grupului Renault, subordonat directorului general Luca de Meo, Philippe Krief va gestiona toate activitățile și resursele de inginerie ale cmpaniei. El se va putea baza pe vasta sa experiență în acest domeniu, în special pe cea dobândită în vremea în care a ocupat funcția de director de inginerie la Ferrari.
Conform conducerii Renault, misiunea lui Philippe Krief „va fi să conducă și să modeleze o echipă care anticipează și, mai ales, creează, identificând inovațiile și produsele de mâine, cu provocarea-cheie de a dezvolta următoarele vehicule «inteligente» într-un timp record, înaintea concurenților. Citind printre rânduri, această frază poate răspunde ambelor întrebări de mai sus.
„Gilles a contribuit la redresarea spectaculoasă a companiei noastre, cea mai rapidă din istoria recentă a industriei auto. El a reușit să pună din nou în mișcare ingineria noastră și să recâștige eficiența, permițându-ne să livrăm în acest an un număr mare de modele din planul Renaulution. Îi adresez cele mai calde mulțumiri. Îi lasă o poziție privilegiată și echipe performante lui Philippe, care sunt sigur că, bazându-se pe bogata sa experiență, va impulsiona o nouă dinamică pentru a obține un avans și mai mare în fața concurenței venite atât din est, cât și din vest. Să nu uităm că motorsportul este un laborator de inovație pentru vehiculele noastre. Depinde de noi să transformăm acest lucru în realitate, astfel încât acestea să fie accesibile pentru cât mai mulți dintre clienții noștri”, a declarat Luca de Meo cu ocazia anunțului de schimbarea a directorului tehnic al grupului.
Absolvent al Ecole Nationale Supérieure de Techniques Avancées, Philippe Krief a lucrat la o gamă largă de modele, de la segmentul B până la mașini de milioane de euro. După ce a început la Michelin, și-a continuat cariera în cadrul grupului Fiat, înainte de a trece la Ferrari și apoi la Maserati . A urmat poziția de director tehnic al mărcii Alfa Romeo. Revenind la Ferrari în iunie 2016, Philippe Krief a preluat rolul de director al departamentului de inginerie. Pe 21 februarie 2023 a fost numit director de inginerie și performanță a produselor Alpine, înainte de a deveni CEO-ul acestei mărci a grupului Renault.
Gilles Le Borgne, absolvent al Ecole Nationale Superieure des Ceramiques Industrielles, a fost director de inginerie în cadrul grupului PSA Peugeot Citroen timp de peste 30 de ani înainte de a se alătura grupului Renault în ianuarie 2020. Dacă la PSA a fost arhitectul platformei EMP2 și al tehnologiilor de sub capotele modelelor de clasă A și B, inclusiv Citroen C3, în cadrul grupului Renault el a avut î sarcină ingineria necesară automobilelor din actualele game Renault și Dacia printre care Scenic, Megane, Rafale, R5, Sandero sau Duster, ar munca sa va rămâne vizibilă sub caroseria unor modele viitoare precum R4, Twingo electric sau Bigster.
Luc Chatel, președintele Platformei franceze pentru automobile (PFA), care reunește principalii actori din industria auto a Hexagonului, îl consideră pe Gilles Le Borgne „unul dintre cei mai mari experți din lume în materie de inovație”.