Suzuki se va baza pe parteneriatul său cu Toyota pentru a-și avansa strategiile privind electrificarea și tehnologia software, vizând vehicule mai mici, mai ușoare și rentabile. Președintele Toshihiro Suzuki a dezvăluit acest plan pe 17 iulie, subliniind provocarea de a menține competitivitatea costurilor pe fondul evoluției tehnologiilor auto.
Suzuki va valorifica expertiza Toyota în electrificare și software pentru viitoarele vehicule. Această colaborare este benefică și pentru Toyota, adăugând amploare investițiilor sale în sistemele de propulsie hibride și electrice și în noile sisteme software pentru vehicule. Alți parteneri Toyota, precum Subaru și Mazda, intenționează, de asemenea, să utilizeze tehnologia Toyota pentru a împărți costurile de dezvoltare.
Subaru colaborează cu Toyota în domeniul vehiculelor electrice și adaptează trenul de rulare hibrid al Toyota pentru propriile modele. Mazda intenționează să utilizeze viitorul sistem de operare Arene creat de filiala software Woven by Toyota.
Suzuki și-a sintetizat strategia cu cuvintele-cheie „mai mic, mai puține, mai ușor, mai scurt, mai frumos”. Această abordare vizează reducerea costurilor și a emisiilor, atât în procesul de fabricație, cât și în exploatarea vehiculelor. De exemplu, următoarea generație a hatchback-ului subcompact Alto va fi cu aproximativ 220 de kilograme mai ușoară, o reducere a greutății cu 15 %, obținută prin regândirea fiecărei componente de la zero.
Vehiculele mai ușoare vor permite sisteme de electrificare mai rentabile, cum ar fi configurațiile mild-hybrid de 48 de volți cu motoare termice care produc doar 48 CP asociate cu motoare electrice de 2 kW. Acest lucru va ajuta Suzuki să-și mențină competitivitatea, în special pe piețele sensibile la preț, precum India și Europa de Est.
Președintele Suzuki și-a exprimat încrederea în optimizarea puterii bateriei fără a crește semnificativ greutatea vehiculului. El a subliniat discuțiile în curs cu Toyota pentru a dezvolta un sistem hibrid adaptat nevoilor viitoare ale ambelor companii.
Anul trecut, Toyota a anunțat un parteneriat cu Suzuki și filiala sa de minicaruri, Daihatsu, pentru a dezvolta și fabrica un minivan comercial complet electric pentru toate cele trei mărci.
Suzuki intenționează să introducă șase vehicule electrice în Japonia, cinci în Europa și șase în India până în 2030. Compania se așteaptă ca 20% din vânzările sale japoneze să fie vehicule complet electrice până atunci, restul fiind hibride. În Europa, se așteaptă ca raportul să fie inversat, cu 80% vehicule electrice. În India, cea mai mare piață a Suzuki, care reprezintă 55% din vânzările globale, motoarele tradiționale cu combustie internă vor reprezenta încă 60% din vânzări în 2030, inclusiv combustibilii ecologici precum gazul natural comprimat și amestecurile de etanol.