Distinguished Gentleman’s Drive 2024: România aproape de top 10 donatori la nivel global

Distinguished Gentleman’s Drive AutoExpert

Pe 6 octombrie 2024, Bucureștiul a găzduit o nouă ediție a Distinguished Gentleman’s Drive (DGD), cea mai amplă acțiune caritabilă globală dedicată sănătății bărbaților, care a reunit pasionați de mașini clasice, colecționari auto și conducători eleganți din întreaga țară. Aceasta ediție a avut o participare remarcabilă de mașini, provenite din București, Buzău, Brașov, Sibiu și Timișoara, alături de alte mii de participanți din întreaga lume.

 

În 2024, România s-a clasat pe locul 11 în topul țărilor donatoare la nivel global, la un pas de top 10, depășind alte state cu tradiții automobilistice și de caritate mai antrenate. Încă de anul trecut, de la prima ediție organizată local, România a surprins cu o clasare în a doua jumătate a topului 20, iar această ascensiune evidențiază o implicare tot mai mare a comunității în cauzele DGD și o înțelegere a scopului evenimentului. La nivel mondial, ediția din 2024 a adunat participanți din peste 50 de țări și 150 de orașe, toate unite de același țel.

Cauze susținute și donații

 

Distinguished Gentleman’s Drive sprijină, la nivel global, inițiativele organizației Movember, axate pe prevenția cancerului de prostată și a suicidului în rândul bărbaților. În România, cu excepția fondurile strânse în platforma globală, au fost generate donații suplimentare ce au fost direcționate și către Asociația „Sus Inima” din Sibiu (care oferă suport și cazare gratuită pacienților oncologici și familiilor acestora în timpul tratamentului).

Distinguished Gentleman’s Drive AutoExpert

Drumul Vinului și celebrarea automobilelor iconice

 

Organizatorii și-au propus încă de anul trecut să promoveze în cadrul acestui proiect regiunea Dealu Mare – cea mai reprezentativă podgorie pentru România, ce se află pe aceeași paralelă cu renumitele podgorii Bordeaux-Franța și Toscana-Italia.

Distinguished Gentleman’s Drive AutoExpert

Participanții din acest an au avut parte de o experiență memorabilă, luând startul de la partenerul evenimentului, Porsche Center Bucharest, și parcurgând Drumul Vinului către Urlați. Destinația, Crama Gramofon, este una dintre cele mai dinamice crame din regiunea viticolă Dealu Mare. Clasicele au parcurs o rută ce reeditează un segment mai vechi dintr-un drum al vinului folosit de români, care străbătea Europa. Dar, mai presus de toate, odată cu descoperirea acestor rute, care șerpuiesc printre vii, dealuri și foste moșii, toată regiunea se trezește la viață. Prin amabilitatea proprietarilor cramei, a fost posibilă apariția etichetei de eveniment Distinguished Gentleman’s Drive, aplicată pe o producție limitată de sticle de VIRTUOZ Sauvignon Blanc, oferite ca suvenir fiecărui participant.

Complementar acțiunii de strângere de fonduri și deschidere spre dialog pentru sănătatea bărbaților, participanții și-au împărtășit pasiunea pentru automobilele clasice. Aniversarea celor 50 de ani de Porsche Turbo a fost sărbătorită în 2024 pe tot globul, iar la DGD Bucharest a fost marcată printr-o serie de modele Porsche prezente, de referință fiind modelul 930, primul Porsche 911 echipat cu un motor turboalimentat. Acest vehicul a devenit rapid un simbol al performanței și ingineriei avansate, stabilind standardele pentru sporturile auto de mare performanță. Participanții au ales din garaje și alte modele de referință, de la Fiat 500, Chevrolet C3, Jaguar E-Type, Alfa Romeo Alfetta GTV Turbodelta și până la Rolls Royce Silver Shadow, care au dat un aer aparte evenimentului.

Momente artistice și discuții inspiraționale

 

Printre momentele speciale ale evenimentului s-au numărat realizarea tabloului evenimentului, de Adrian Mitu, artist renumit pentru picturi în cafea și expus în Statele Unite, care a pictat o lucrare personalizată, inspirat de comunitate, mașini și panorama pe care o oferea întinderea viței de vie din spatele șevaletului. Lucrarea a fost licitată, iar fondurile obținute au fost direcționate către Asociația Sus Inima. De asemenea, absolvenții de Conservator din Duetto Violin Music au creat o atmosferă unică, interpretând partituri celebre, inclusiv „Gramofon”, al lui Eugen Doga. În strictă armonie cu viziunea cramei de a transmite muzica vinului, Gramofonul, acest aparat pionier în redarea creaţiei muzicale, devine şi simbolul de transmitere a operei “artiştilor” viei către publicul iubitor.

Distinguished Gentleman’s Drive AutoExpert

Pe lângă momentele artistice, evenimentul a beneficiat de intervenția psihoterapeutului Mihai Oprea, care a întărit importanța sănătații mintale în rândul bărbaților, subliniind de ce este esențială mobilizarea pentru acest subiect cheie.

Declarații de la organizatori

 

Răzvan Buzoianu, organizatorul principal al DGD București, a declarat: „Anul acesta am reușit o performanță deosebită, situând România pe locul 11 în topul donatorilor la nivel global. Este un semn că mesajul nostru, al comunității DGD, capătă tot mai multă forță. Este o mișcare pentru sănătatea noastră, dar și pentru cei apropiați nouă, fie că sunt tați, frați sau chiar femei care ne susțin în demersurile noastre. Împreună chiar facem diferența și reușim să mai îmblânzim statisticile sumbre!”

Un viitor plin de speranță

 

Distinguished Gentleman’s Drive este un simbol al unității și al solidarității în fața unor probleme grave de sănătate, iar evenimentul din România continuă să crească, atât ca impact, cât și ca număr de participanți și fonduri strânse. Ne așteptăm ca, în anii următori, România să ajungă în top 10 la nivel global, și să își consolidezei locul printre cele mai implicate comunități din lume.

Distinguished Gentleman’s Drive AutoExpert

Povara mortalității cauzate de cancerul de prostată este considerabilă la bărbați.

 

Din punct de vedere epidemiologic, incidența afecțiunii de cancer de prostată este în creștere continuă. Cea mai recentă statistică la nivel global plasează cancerul de prostată ca fiind cel mai frecvent tip de cancer cauzator de moarte la bărbați.

Pentru prevenția cancerului de prostată se recomandă testul de sânge PSA (măsurarea antigenului) pentru bărbații de peste 50 de ani, iar pentru cei cu un istoric în familie li se recomandă începând cu vârsta de 40-45 de ani.

Sinuciderea este o problemă comună a țărilor bogate și sărace deopotrivă

 

În lume, 3 din 4 sinucigași sunt bărbați – 510.000 de bărbați se sinucid la nivel global în decurs de un an, mai exact 1 persoană / minut.

România se află pe locul 18 în UE în privința ratei de sinucidere și pe locul 59 în lume, cu o rată de 9.79 sinucideri la 100.000 de locuitori. Bărbații români au o rată de peste 5 ori mai mare a suicidului, față de femeile românce. Raportat la UE, incidența suicidului la bărbați în România este peste media europeană, la aceste statistici contribuind decisiv grupele de vârstă 50-69 (+30% față de media EU-28), 70-74 (+25%) și 15-24 & 35-44 (+20%).

Distinguished Gentleman’s Drive AutoExpert

Deși sinuciderile nu reprezintă o cauză majoră de deces, iar datele pentru anumite state membre pot fi subevaluate, acestea sunt deseori considerate un indicator important al unor probleme care trebuie abordate sau de care trebuie să se țină seama în cadrul societății.

The Distinguished Gentleman’s Drive este un eveniment anual organizat la nivel internațional, care aduce împreună pasionații de mașini clasice din toate categoriile sociale pentru a crește gradul de conștientizare și pentru a strânge fonduri în sprijinul organizației caritabile Movember, dedicată luptei împotriva cancerului de prostată și sănătății mentale a bărbaților. De la înființarea sa, în Australia, evenimentul a evoluat într-o mișcare globală, unind oameni în jurul valorilor comune de stil, compasiune și filantropie. După ce au organizat The Distinguished Gentleman’s Ride timp de 13 ani, echipa aduce acum aceste cauze critice și în lumea auto.

De când a preluat problema sănătății mentale și prevenirea suicidului în 2006, Movember a militat pentru recunoașterea timpurie a problemelor de sănătate mintală și pentru îmbunătățirea răspunsurilor specialiștilor către bărbații aflați în dificultate. Prin promovarea unor conexiuni sociale mai bune și educarea bărbaților și a susținătorilor lor, Movember speră să se asigure că mai mulți bărbați știu cum să acționeze atunci când apar provocări legate de sănătatea mentală. Datorită rețelei globale de susținători, Movember a strâns peste 1,3 miliarde de dolari pentru sănătatea bărbaților. Aceste fonduri esențiale au finanțat peste 1.300 de proiecte de sănătate a bărbaților în întreaga lume, de la cercetări biomedicale inovatoare la dezvoltarea unora dintre cele mai mari registre de cancer de prostată la nivel global.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top