Producătorii chinezi de automobile vor extinde producția în străinătate pentru a contracara tarifele UE

BYD chinezi AutoExpert.ro

Producătorii auto chinezi intenționează să își mărească capacitatea anuală de producție în unități din străinătate de la 1,2 milioane de vehicule în 2023 la peste 2,7 milioane până în 2026. Această mișcare strategică urmărește să ocolească tarifele de import punitive și să facă față cererii în creștere de pe piețele emergente.

 

În mod tradițional, producătorii chinezi de automobile s-au bazat pe exporturi și pe asamblarea knockdown – în care componentele cheie sunt produse în China și apoi expediate în străinătate pentru asamblare. Cu toate acestea, având în vedere că teritorii precum SUA, Uniunea Europeană și Turcia au pus în aplicare tarife vamale, există o schimbare notabilă în ceea ce privește investițiile în liniile de producție din străinătate.

Bloomberg a subliniat că, pe măsură ce piața vehiculelor electrice din China devine saturată, concurența în creștere și supracapacitatea determină mărcile chineze să exploreze noi oportunități de creștere în străinătate. În prezent, producătorii auto chinezi au înființat fabrici de producție în nouă țări, atingând o capacitate de producție anuală de 1,2 milioane de vehicule.

Conform Bloomberg New Energy Finance (BNEF), dacă planurile actuale sunt executate conform calendarului, această capacitate ar putea fi mai mult decât dublă, ajungând la 2,7 milioane de vehicule în peste o duzină de țări până în 2026. Procesul complet de fabricație cuprinde patru etape majore: ștanțarea, sudarea, vopsirea și asamblarea finală. Deși necesită investiții semnificative de capital, această metodă oferă o capacitate de producție mai mare comparativ cu asamblarea knockdown.

Principalele mărci chineze precum BYD, împreună cu producătorii auto susținuți de stat precum Chery, Changan, GAC și SAIC, au anunțat zece proiecte noi sau extinderi pentru fabricile lor din străinătate până la 31 august 2023. Printre principalele locații pentru aceste extinderi se numără Thailanda, Indonezia și Brazilia.

Producătorii chinezi de automobile vizează, de asemenea, Asia Centrală și de Sud-Est, America Latină și Orientul Mijlociu atât pentru exporturi, cât și pentru inițiative de producție locală. În Europa, BYD și Volvo, controlată de Geely, sunt vârful de lance al creșterii capacității. BYD construiește o fabrică în Ungaria și plănuiește o alta în Turcia pentru a accesa piața UE. Polonia apare ca o locație favorizată datorită acordurilor sale cu furnizorii chinezi de baterii, în timp ce Spania și Italia atrag, de asemenea, investiții. Geely, Dongfeng și Xpeng explorează potențiale locații pentru noi fabrici în regiune.

În schimb, extinderea asamblării knockdown progresează într-un ritm mai lent. Capacitatea totală a uzinelor de asamblare contractate și dezvoltate de producătorii auto chinezi și de partenerii acestora este estimată să crească de la 2,2 milioane de vehicule în 2023 la 2,8 milioane până în 2026.

Această creștere a investițiilor în străinătate a stârnit îngrijorare la Beijing. În iulie, Ministerul Comerțului a avertizat producătorii de automobile să își protejeze tehnologia EV și să acorde prioritate asamblării knockdown, recomandând prudență atunci când investesc în țări sensibile din punct de vedere geopolitic, precum Turcia și India.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top