Stellantis a confirmat recent că noua Lancia Gamma va fi produsă la uzina sa Melfi din Italia începând din 2026. Această mutare se aliniază la strategia actuală de relansare a Lancia și evidențiază importanța uzinei Melfi, aleasă pentru calitatea renumită a producției și pentru accentul strategic pe electrificare. Noul model, Gamma, va fi construit pe platforma versatilă STLA Medium de la Stellantis, care suportă atât vehicule electrice, cât și hibride.
În timpul unui eveniment desfășurat recent în Balocco, Lancia a anunțat viitoarea producție a modelului Gamma, dezvăluind totodată noul Ypsilon Rally4 HF și revigorând divizia emblematică de curse Lancia Corse. Luca Napolitano, directorul general al Lancia, a descris modelul Gamma drept o piatră de hotar în călătoria Lancia către un viitor electrificat, care combină eleganța, inovarea și durabilitatea cu un stil specific italian.
Renașterea Lancia include lansarea Ypsilon, o nouă mașină mică și primul model nou al mărcii în peste zece ani, în șase țări europene, inclusiv Germania, Franța și Spania. Această lansare face parte din strategia multianuală a Stellantis de a produce cinci noi modele de dimensiuni medii pentru piețele din Europa și Orientul Mijlociu la Melfi, toate utilizând noua platformă multienergetică STLA Medium, care acceptă motoare complet electrice, hibride și motoare tradiționale cu combustie internă.
Uzina Melfi, situată în Basilicata și inaugurată în 1994, este un element de bază al producției auto italiene și internaționale. Cunoscută pentru automatizarea avansată și inițiativele de sustenabilitate, uzina produce în prezent Jeep Compass și Jeep Renegade. Producția modelului Gamma nu numai că va consolida legătura Lancia cu Italia, dar va sprijini și inovarea locală și crearea de locuri de muncă.
Începând din 2025, Stellantis va începe, de asemenea, să producă la Melfi ultimul SUV de clasă medie Jeep Compass, împreună cu un nou model pentru marca sa premium DS. În ciuda acestor noi proiecte, Stellantis s-a confruntat cu critici politice în Italia din cauza scăderii producției interne, care a fost afectată de scăderea cererii și de decizia de a produce anumite modele ale mărcii italiene în străinătate.
Potrivit sindicatului FIM-CISL, producția Stellantis în Italia ar urma să scadă sub 500.000 de vehicule în acest an, un declin semnificativ față de 751.000 în 2023. Între ianuarie și septembrie, producția uzinelor italiene ale Stellantis a scăzut cu peste 30 %, Melfi înregistrând o scădere bruscă a producției de 62 %.
Cu o moștenire de 117 ani, Lancia a produs modele emblematice precum Delta, Stratos, Fulvia și Aurelia B24 Spider, îmbinând performanța, designul și farmecul italian. În timp ce se îmbarcă într-o nouă eră, Lancia rămâne dedicată inovației, satisfacției clienților și responsabilității sociale, gata să captiveze o nouă generație de entuziaști auto din întreaga lume.