Nissan analizează posibilitatea introducerii unui minicar complet electric în Europa, utilizând platforma Renault Twingo. Această inițiativă face parte din divizia de vehicule electrice Ampere a Renault, care își propune să dezvolte acest model ca urmare a retragerii Volkswagen dintr-o colaborare la începutul acestui an.
Acest potențial vehicul Nissan ar marca al doilea model electric dezvoltat în colaborare de alianță, producția urmând să înceapă în 2025 pentru un succesor complet electric al modelului Micra, bazat pe Renault 5. În plus, Ampere intenționează să producă un SUV compact pentru Mitsubishi, cel de-al treilea partener din alianță. Detalii suplimentare despre aceste modele nu au fost dezvăluite în timpul evenimentului de presă din 30 octombrie, în cadrul căruia Ampere a trecut în revistă primul său an ca unitate de afaceri de sine stătătoare.
Luca de Meo, CEO al Grupului Renault și al Ampere, a evidențiat succesul proiectului Micra ca un stimulent de încredere pentru Nissan în urmărirea acestui minicar. El a declarat: „Proiectul Micra funcționează foarte, foarte bine. Ne încadrăm în timp și în costuri”.
Directorul general al Nissan, Makato Uchida, a remarcat că acest minicar electric ar putea extinde amprenta Nissan pe piața europeană, subliniind potențialul său pentru un punct de preț „atractiv și accesibil”. Uchida a mai afirmat că: „Acesta reprezintă extinderea cooperării noastre în diferite segmente de vehicule”.
Nissan s-a angajat să investească până la 600 de milioane Euro în Ampere. Deși Renault intenționa să listeze public Ampere, acest plan a fost oprit la sfârșitul anului 2023 din cauza condițiilor de piață dificile. Mitsubishi intenționează, de asemenea, să investească în Ampere, dar sumele specifice nu au fost dezvăluite.
Noua generație Twingo, proiectată cu o estetică retro care amintește de modelul original din anii 1990, este programată pentru o lansare la începutul anului 2026, la un preț sub 20 000 de euro. Producția va avea loc la fabrica Renault Novo Mesto din Slovenia, care a fabricat anterior actualul Twingo, alături de Clio.
Acest nou Twingo va utiliza o variantă a platformei AmpR Small, care susține și SUV-urile Renault 5 și Renault 4. Renault vizează un termen de dezvoltare rapid de doi ani pentru minicar, un ritm necesar pentru a concura cu producătorii chinezi.
Twingo va dispune de baterii litiu-fier-fosfat mai ieftine, spre deosebire de bateriile nichel-mangan-cobalt utilizate la Renault 5. Ampere a confirmat că a adaptat cu succes platforma pentru a găzdui aceste baterii în decurs de 18 luni.
De Meo a caracterizat Twingo drept un „glonț de argint pentru mobilitatea urbană durabilă”, comparându-l cu mașinile japoneze kei concepute pentru uz urban. Renault estimează că Twingo va avea un cost lunar de proprietate de sub 100 de euro și o eficiență energetică excepțională de 10 kWh la 100 de kilometri, depășind performanțele vehiculelor electrice mici actuale.
Deși Renault și Volkswagen au discutat anterior despre dezvoltarea în comun a modelului Twingo, aceste discuții au eșuat, determinând ambele companii să procedeze independent. Renault colaborează cu o firmă chineză de inginerie pentru a accelera dezvoltarea. Acest parteneriat vizează optimizarea proceselor și a cunoștințelor atât ale Ampere, cât și ale Grupului Renault, sporind eficiența generală.
Dacă o variantă Twingo este dezvoltată pentru Nissan, aceasta ar putea crește și mai mult capacitatea de producție a fabricii Novo Mesto, care este proiectată să producă 150.000 de vehicule anual în temeiul unui memorandum de înțelegere cu guvernul sloven.