Procurorii americani investighează dacă Tesla a indus în eroare investitorii și consumatorii cu privire la capacitățile sistemelor sale Autopilot și Full Self-Driving (FSD).
Tehnologiile Tesla de asistare a șoferului ajută la menținerea direcției, frânarea și schimbarea benzii de circulație, dar nu sunt complet autonome. Deși compania a avertizat șoferii să rămână atenți, anchetatorii federali analizează declarațiile făcute de Tesla și de directorul general Elon Musk, care ar fi supraestimat capacitățile sistemelor.
Ancheta, care a început în 2022, se concentrează asupra faptului dacă producătorul a indus în eroare consumatorii prin marketing înșelător sau dacă a prezentat în mod eronat tehnologia investitorilor, încălcând potențial legile privind valorile mobiliare. Securities and Exchange Commission (SEC) examinează, de asemenea, declarațiile publice ale Tesla cu privire la sistemele sale de asistare a șoferului. Tesla nu a răspuns acuzațiilor, iar Departamentul de Justiție a refuzat să ofere detalii suplimentare.
Anchetatorii analizează dacă afirmațiile Tesla au depășit limita de la marketing agresiv la fraudă. Musk a promovat mult timp capacitățile tehnologiei Tesla, împărtășind chiar videoclipuri care sugerează că vehiculele s-ar putea conduce singure. Într-un videoclip din 2016, Musk susținea că mașinile Tesla se pot deplasa autonom pe străzile urbane, deși acest lucru nu reflecta capacitățile reale ale sistemului la momentul respectiv. În ciuda acestui fapt, Musk a continuat să promoveze ideea mașinilor complet autonome, inclusiv într-o convorbire telefonică din 2022, în care a sugerat că viitoarele actualizări FSD vor permite conducerea fără mâini pentru sarcinile zilnice.
Această anchetă ar putea conduce la acuzații penale sau sancțiuni civile, deși procurorii încă evaluează dovezile. De asemenea, aceștia examinează comunicările interne pentru a stabili dacă Musk sau alții știau că declarațiile lor induc în eroare. Experții juridici remarcă faptul că, pentru a dovedi frauda, ar fi necesar să se demonstreze că producătorul a făcut cu bună știință declarații false care au adus prejudicii consumatorilor sau investitorilor, ceea ce ar putea fi dificil, având în vedere faptul că instanțele judecătorești au permis în trecut afirmații optimiste în marketing.
Tehnologia Tesla de asistare a șoferului a atras atenția după mai multe accidente foarte mediatizate, inclusiv accidente mortale, în care au fost implicate vehicule care foloseau Autopilot. Investigațiile efectuate de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) au scos la iveală preocupări legate de faptul că marketingul Tesla a creat un fals sentiment de siguranță cu privire la capacitățile sistemului. O rechemare recentă în service a peste 2 milioane de Tesla a avut drept scop să abordeze aceste probleme de siguranță, deși Tesla a contestat unele constatări.
Marca Citroen a grupului Stellantis devine tot mai clar, de la un an la altul, un concurent pentru Dacia. Viitorul…
Flota dumneavoastră de vehicule comerciale se confruntă zilnic cu provocări variate, astfel că fiecare vehicul trebuie să fie în stare…
Cel mai relevant premiu european din industria auto – Car Of The Year – a ajuns la etapa finaliste. Cei…
Euro NCAP a dat publicității rezultatele unui nou set de teste de siguranță care au vizat modelele Cupra Tavascan, MG…
HORSE Romania, parte a companiei HORSE, la rândul său divizie a HORSE Powertrain Limited, entitatea formată de grupurile Renault, Geely…
Compania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, este dispusă să construiască o fabrică în SUA dacă…
Acest site utilizeaza cookies.
Leave a Comment