Stellantis și Zeta Energy dezvoltă un parteneriat pentru producția de baterii litiu-sulf

Stellantis AutoExpert

Stellantis a încheiat un parteneriat cu Zeta Energy, cu sediul în SUA, pentru a dezvolta împreună baterii litiu-sulf accesibile pentru vehiculele electrice, cu obiectivul de a utiliza această tehnologie până în 2030.

 

Cele două companii au făcut anunțul joi, recunoscând că costurile bateriilor reprezintă un factor semnificativ în stabilirea prețului vehiculelor electrice, determinând producătorii auto să exploreze tehnologii alternative pentru a face vehiculele mai accesibile.

Bateriile litiu-sulf diferă de bateriile litiu-ion tradiționale prin faptul că nu se bazează pe materiale costisitoare precum nichelul sau cobaltul, ceea ce le face mai accesibile pentru producție, deși tind să aibă o durată de viață mai scurtă. Stellantis, al patrulea cel mai mare producător auto din lume, și Zeta Energy au declarat că aceste baterii ar putea costa mai puțin de jumătate din prețul pe kilowatt-oră al bateriilor litiu-ion actuale.

Colaborarea urmărește să dezvolte baterii cu o greutate mai redusă care să ofere o capacitate energetică similară tehnologiei litiu-ion. Acest lucru ar putea duce la un pachet de baterii semnificativ mai ușor, care să mențină aceeași energie utilizabilă, îmbunătățind autonomia, manevrabilitatea și performanța vehiculelor. În plus, companiile consideră că tehnologia litiu-sulf ar putea îmbunătăți viteza de încărcare a bateriilor cu până la 50%. Parteneriatul include eforturi pentru dezvoltarea de modele de preproducție și planuri pentru producția în masă până în 2030.

Ned Curic, Chief Technology Officer al Stellantis, a subliniat faptul că tehnologiile inovatoare precum bateriile litiu-sulf se aliniază la angajamentul companiei de a atinge neutralitatea din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2038, asigurând în același timp clienților o autonomie, o performanță și o accesibilitate îmbunătățită. Se preconizează că bateriile vor fi compatibile cu infrastructura gigafactory existentă, bazându-se pe un lanț de aprovizionare intern în Europa sau America de Nord.

Stellantis sprijină, de asemenea, Lyten, un start-up din Silicon Valley, care a anunțat în octombrie că intenționează să investească peste 1 miliard de dolari în construirea primei gigafabrici din lume pentru baterii litiu-sulf în Nevada.

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top