CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, oferă sprijin financiar furnizorilor săi pentru a accelera inovarea în materie de materiale și echipamente pentru baterii. Această inițiativă face parte din eforturile companiei de a reduce presiunile asupra lanțului de aprovizionare pe fondul concurenței intense de pe piața vehiculelor electrice.
CATL intenționează să acopere o parte din costurile de cercetare și dezvoltare ale furnizorilor și să efectueze plăți în avans pentru proiecte pentru a asigura progresul tehnologic, conform unei scrisori trimise furnizorilor care a fost analizată de Reuters. CATL a confirmat autenticitatea scrisorii, datată decembrie 2024, dar a refuzat să ofere comentarii suplimentare.
Scrisoarea mai preciza că CATL va asista furnizorii cu procese de certificare pentru a accelera producția și implementarea de noi materiale pentru baterii, ajutându-i să-și extindă cota de piață. În ultimii doi ani, concurența în materie de prețuri din China – cea mai mare și mai avansată piață de vehicule electrice – a exercitat o presiune imensă asupra producătorilor și furnizorilor de automobile pentru a reduce costurile. De exemplu, BYD, liderul vehiculelor electrice, este pe cale să depășească vânzările Ford și Honda la nivel global, bazându-se foarte mult pe reducerile de pe piața sa internă, unde vinde 90% din vehiculele sale. BYD a solicitat, de asemenea, unor furnizori să reducă și mai mult prețurile în 2025, indicând că războiul prețurilor se va intensifica probabil.
Executivii și analiștii din industrie și-au exprimat îngrijorarea că războiul actual al prețurilor ar putea forța companiile să reducă cheltuielile de cercetare și dezvoltare din cauza scăderii profiturilor. Într-un interviu acordat Reuters în noiembrie, președintele CATL, Robin Zeng, a recunoscut rolul esențial al unui lanț de aprovizionare sustenabil și profitabil, subliniind necesitatea unei distribuiri echitabile a profiturilor pentru a asigura supraviețuirea. „În calitate de jucător important în domeniul bateriilor, ne propunem să menținem lanțul de aprovizionare sănătos și să ne asigurăm că toată lumea are suficient „oxigen” pentru a supraviețui”, a spus Zeng.
CATL și-a consolidat poziția pe piața globală a bateriilor EV, deținând o cotă de piață de 36,8% în primele zece luni ale anului 2024, în creștere de la 35,9% în aceeași perioadă a anului 2023, potrivit SNE Research. În schimb, LG Energy Solution din Coreea de Sud și-a văzut cota de piață scăzând de la 13,9% la 11,8%. În această săptămână, CATL a anunțat, de asemenea, planurile de a construi o a treia fabrică europeană în colaborare cu Stellantis în Spania. Zeng a declarat că primele două fabrici europene ale companiei sunt așteptate să devină profitabile în 2025 și 2026.