LG Energy Solution din Coreea de Sud este în discuții cu JSW Energy din India pentru a înființa o societate mixtă axată pe producția de baterii pentru vehicule electrice și stocarea energiei regenerabile, cu o investiție de peste 1,5 miliarde de dolari, potrivit a două surse familiarizate cu această chestiune.
Companiile au semnat un acord inițial pentru a forma un parteneriat egal, în cadrul căruia LG va furniza tehnologia și echipamentele pentru producția de baterii, în timp ce JSW va contribui cu capitalul. Asocierea vizează înființarea unei fabrici în India cu o capacitate totală de 10 gigawați oră, din care JSW ar urma să utilizeze aproximativ 70% pentru stocarea energiei și vehiculele electrice. LG va prelua capacitatea rămasă, au declarat sursele.
Parteneriatul se aliniază nevoii LG de a avea un partener local în India, în timp ce JSW dorește să intre pe piața vehiculelor electrice, începând cu autobuze și camioane și extinzându-se în cele din urmă la autoturisme. Deși acordul nu este obligatoriu, ambele companii lucrează la finalizarea acestuia în lunile următoare.
LG Energy Solutions, care furnizează baterii unor producători auto importanți precum Tesla, General Motors și Hyundai, vede în această asociere o modalitate de a stabili o facilitate de producție în India, unde furnizează deja baterii unor producători de scutere electrice precum Ola Electric și TVS Motor. De asemenea, parteneriatul comun ajută LGES să reducă riscurile legate de producția în India, unde piața vehiculelor electrice este încă în curs de dezvoltare. Compania a redus cheltuielile de capital ca răspuns la încetinirea cererii globale de vehicule electrice.
Pentru JSW, care este condusă de președintele miliardar Sajjan Jindal și care s-a arătat interesată de construirea propriilor vehicule electrice, acest proiect oferă o șansă de a asigura aprovizionarea locală cu baterii pentru afacerea sa cu energie, reducând în același timp costurile de producție a vehiculelor electrice. JSW a format recent o societate mixtă cu SAIC Motor din China, asigurându-și o cotă de 35% în divizia indiană a acesteia din urmă, MG Motor.
JSW a propus un acord pe 25 de ani cu LGES, deși este în curs de colaborare și cu alți furnizori de baterii. Companiile speră ca uzina să fie operațională până la sfârșitul anului 2026, o decizie finală fiind așteptată în următoarele câteva luni.
Dacă va avea succes, proiectul va sprijini eforturile prim-ministrului indian Narendra Modi de a promova producția locală de vehicule ecologice, deoarece guvernul oferă stimulente substanțiale pentru a atrage investiții. În prezent, Tata Motors și MG Motor domină vânzările de mașini electrice din India, în timp ce mărci locale precum Ola, TVS și Bajaj Auto conduc piața de scutere electrice.