A studiat ingineria mecanică și administrarea afacerilor la Universitatea din Aachen, apoi, în 2001, s-a angajat la MAN Truck & Bus, trecând de la funcția de inginer de producție la cea de conducere a Departamentelor de cercetare și dezvoltare, respectiv resurse umane. Din septembrie 2020, Carsten Intra este director general al Volkswagen Comerciale. Totodată, începând cu 2019 predă la Facultatea de Inginerie Mecanică din München. Interviu realizat de Bogdan Grigorescu
AEx: Pentru prima dată în istorie, California are un sistem PHEV. Credeți că o propulsie pur electrică i s-ar potrivi mai bine? Altfel spus, ar avea sens un ID. Buzz?
Carsten Intra: În primul rând, credem că PHEV-ul este cea mai bună variantă pentru cerințele cumpărătorilor actuali. Oamenii călătoresc mult cu aceste mașini, unii chiar peste 1000 km, apoi rămân la destinație câteva zile, deci li se potrivește perfect. Dar preconizăm că vom avea și un alt gen de cumpărători, care vor călători în oraș mai mult, pe distanțe mai scurte, iar lor, le pregătim un ID. Buzz stil California.
AEx: Recent, vânzările de electrice au dat înapoi. Cum se simte scăderea asta la VW Comerciale?
C.I.: Situația actuală a vânzărilor este chiar bună, avem multe versiuni cu combustie, iar gama noastră extinsă include și electrice. ID. Buzz se vinde foarte bine, iar piața reacționează excelent la mașinile noastre. Preconizăm că va veni un val nou, odată cu intrarea în producție a versiunii lungi a busului electric, care are ampatament mai mare și plafon vitrat, iar pentru că are șase sau șapte locuri, ampatamentul mare este un avantaj, deci ne așteptăm la o creștere a comenzilor când va fi pus în vânzare.
AEx: Care credeți că este soluția pentru a crește vânzările de electrice în Europa?
C.I.: Se pot face eforturi pentru a ajuta acest sistem nou de propulsie să aibă tot mai mare căutare pe piață. În primul rând, cred că electromobilitatea este viitorul și e normal ca o tehnologie nouă să aibă o creștere inițială bruscă, apoi să scadă, iar în final să crească cu adevărat. Cred că suntem în a doua fază acum și previzionez că electromobilitatea va fi prezentă mult mai mult în viitor, deci facem toate pregătirile pentru următoarea generație, bazată pe noul concept „Space“, care va fi chiar și mai mult dedicată electricelor. Acum, suntem fericiți că avem o gamă variată, cu modele termice, hibride și electrice. Vom contracara scăderea vânzărilor de electrice prin punerea în vânzare a ID. Buzzului cu ampatament extins, iar mașinile electrice de până la 70.000 de euro vor beneficia în continuare de subvenții în multe țări, mai ales dacă sunt mașini de flotă.
AEx: Apropo de varietate, e dificil să instruiești personalul ca să se descurce cu o gamă atât de complexă de propulsii?
C.I.: Sigur, când ai mai puține variante este mai ușor să controlezi, dar și oferta pentru cumpărători e mai redusă, însă noi, cei de la Volkswagen, democratizăm mobilitatea, și nu este vorba doar de vehicule comerciale, ci de toată marca, deci lucrăm la o scară mare, avem o rețea foarte vastă, deci e rezonabil pentru noi să avem o gamă atât de variată.
AEx: Știu că sunteți adeptul conducerii autonome. La ce nivel de dezvoltare ați ajuns și a rămas valabil scopul ca în 2025 să aveți mașini autonome?
C.I.: Testăm mașinile noastre autonome în Europa, la München și Frankfurt, precum și în SUA, în Austin, Texas, iar tehnologia lor de conducere autonomă este viabilă, deci următorul pas e să ne convingem clienții de utilitatea ei, așa că anul acesta vom permite unui grup să experimenteze utilizarea acestor vehicule. Trebuie să ne asigurăm că societatea este pregătită să primească această tehnologie, că oamenii se simt confortabil să călătorească autonom, iar la sfârșitul anului 2025, totul să fie gata, pentru a putea să comercializăm aceste mașini începând cu 2026.
AEx: În comunicatul de presă, nu ați menționat nimic despre sustenabilitatea noii California.
C.I.: Uzinele fără emisii și livrările fără emisii reprezintă țintele noastre. ID. Buzz este neutru la carbon iar noua California e mai ușoară cu peste 100 kg, are sisteme de propulsie de ultimă generație – hibridul asigură emisii scăzute în cele mai multe scenarii –, deci, da, urmăm direcția Grupului VW în sensul spre zero emisii.