Test Citroen C4 facelift, model 2025

Citroen C4 facelift model 2025 AutoExpert

Elemente noi de design, confort ameliorat, un shot de tehnologie injectat și câteva schimbări în gama de motoare. Am testat Citroen C4 facelift, model 2025. Foto: Citroen

Era deja cel mai confortabil model din segment. În plus, ieșea în evidență datorită celor mai extrovertite elemente de design din clasa compactă. Acum, C4 facelift continuă drumul în același sens, adăugând „dramă” unei baze deja spectaculoase. Și totul începe cu exteriorul, unde zona frontală a fost complet redesenată. În locul luminilor divergente au apărut blocuri optice mai omogene, cu o semnătură luminoasă formată din segmente orizontale, menită să crească stabilitatea vizuală. Bara de protecție a renunțat la aspectul dur, adoptând tușe mai rafinate și integrând ub deflector argintiu și două clipsuri verticale, care pot fi schimbate cu altele de diferite culori.

➡ Citroen C3 Aircross – informații și imagini oficiale 💡

Clipsurile se găsesc și pe protecțiile laterale. Și în spate s-a mai „așezat” aspectul exact ca în zona frontală. Stopurile sunt mai lungi, având o extensie care pătrunde mai mult în hayon, iar luminile orizontale conferă o imagine mai matură. Nu mai există sigla în spate, aceasta fiind înlocuită cu numele mărcii. Peste toate, au apărut două culori noi, un verde și o nuanță de gri. Și da, este primul C4 care poartă noile embleme Citroen.

Schimbările la interior țin atât de funcționalitate, cât și de confort. Prima categorie include noul instrumentar de bord de 7 inchi, disponibil standard pe echipările de top, Business și Max și opțional pe Plus. Și fostul, de 5 inchi, a rămas în ofertă, dar este disponibil doar pe versiunile You și Plus. Noul ecran are o grafică simplă și poate afișa inclusiv sistemul de navigație, dar nu are turometru, fapt deranjant, mai ales că primești padele din care să schimbi treptele. Ecranul tactil, central, de 10,25 inchi, nu s-a schimbat, dar în spatele său lucrează un sistem nou de operare.

 

Acesta poate fi updatat over-the-air și are ChatGPT integrat. Mi-a plăcut că răspunde rapid la comenzi, dar nu m-a încântat sistemul de navigație integrat, care pe hartă arată, la rutele cu zone de drum suprapuse (gen bucle de intrat pe autostradă, pe sub un pod sau zone mai complexe), nu face diferențe între traseul care trebuie urmat mai târziu și cel pe care trebuie s-o iei imediat (eventual de culori diferite sau cu afișarea mai mare a următorului pas), și astfel te induce în eroare. Oricum, nu-i mare bubă, din moment ce ai Android Auto și Apple CarPlay wireless, deci poți folosi Waze sau Google Maps.

Citroen C4 facelift model 2025 AutoExpert

➡ Viitorul C4 va deveni mai dur 💡

În fața pasagerului, bordul este acoperit cu un plastic nou, mai moale. În plus, dacă credeai că scaune mai confortabile decât ale versiunii pre-facelift nu pot exista în segmentul C, surpriză! Noua versiune vine cu 1,5 cm de spumă în plus, deci o să te simți ca în fotoliul bunicii. Inginerii zic că au și o formă nouă, cu aripioare mai proeminente, dar eu mi-aș fi dorit chiar și mai multă susținere laterală pe viraje.

Apropo de viraje, am condus atât C4 hatch cât și C4 X pe șoselele catalane. Din toate punctele de vedere, comportamentul dinamic este identic cu al fostelor versiuni. Mai detaliat, există ruliu când „te urci pe accelerație” în zonele sinuoase, dar aderența este de top, iar comportamentul rămâne sigur și după ce intervine ESP-ul. Chiar dacă-l dezactivezi din meniu, acesta continuă să-și bage coada, e drept, nu la fel de prompt. Deși hatch-ul se simte un pic mai fășneț, recunosc că-mi place mai mult comportamentul fastback-ului C4 X, mai docil, mai „așezat”, probabil datorită unei mai bune distribuții a maselor pe punți.

➡ Vezi aici prețurile lui C4! 💡

Sistemul hibrid pe care l-am avut sub capota ambelor modele este plăcut la condus și, grație motorului electric de 29 CP, prompt la accelerări. Puterea este suficient de mare cât să susțină și ambițiile șoferilor mai sportivi, iar cutia cu dublu ambreiaj își schimbă sesizabil comportamentul în funcție de modul de rulare alea. Totuși, nici în Sport nu are reacțiile altor DCT-uri, ci este reglată în stilul mașinii, păstrând dulceața uneia cu convertizor de cuplu.

Pe lângă acest propulsor mild hybrid de top, mai există unul de 100 CP, cu aceleași componente, singura diferență fiind dată de puterea motorului pe benzină. Cei supărați pe electrificare, pot opta pentru un benzinar pur, de 130 CP, cuplat la o cutie automată Aisin cu 8 trepte și convertizor de cuplu. În sfârșit, adepții propulsiei fără emisii au la dispoziție două versiuni electrice, ambele primind, în premieră, posibilitatea de a alimenta unelte electrice de la priza de curent. Dieselul a dispărut din ofertă.

MarcăCitroen
ModelC4 Hibrid 136 CP
Sistem de propulsiemild hybrid
Motor/nr. cilindri L3, turbo
Cilindree (cm3)1199
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)136/5500
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)230/1750
Motor electric29 CP/55 Nm
Tracțiunefață
Cutie de vitezeautomată, 6 trepte
L × l × h (mm)4350 x 1800 x 1525
Ampatament (mm)2670
Volum portbagaj (l)380-1250
Masă la gol (kg)1328
Acceleraţie 0–100 km/h (s)8,0
Viteză maximă (km/h)210
Consum mixt (l/100 km)4,7
Emisii CO2 (g/km)106
Preț de pornire (euro) 24.700
Preț versiune testată, Max (euro)28.500

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top