Industrie auto

Piața auto din România a scăzut în ianuarie 2025 cu 6,4%, conform ACEA

Raportul ACEA cu privire la înmatriculările de autoturisme noi din luna ianuarie arată că, în România, piața a scăzut cu 6,4%, peste reculul mediu de 2,1% al pieței din Europa.

Conform datelor publicate astăzi de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), la nivelul întregului continent au fost înmatriculate în prima lună a acestui an 995.271 de autoturisme noi, în scădere cu 2,1% față de ianuarie 2024. Din acest total, 11.920 de autoturisme au intrat în circulație în România, valoarea fiind corespunzătoare unui recul cu 6,4%.

Oficialii ACEA notează și că, în timp ce segmentul de automobile complet electrice (BEV) la nivelul continentului a crescut cu 37,3% până la 166.065 de unități, în România a fost înregistrat un recul cu nu mai puțin de 28,6%, al doilea cel mai mare dintre toate statele europene după Estonia (-39%).

Cele mai mari creșteri ale înmatriculărilor de mașini complet electrice au fost înregistrate în ianuarie 2025 în Cipru (129,2%), Italia (126,2%) și Danemarca (123,3%), în timp ce scăderi majore au fost înregistrate în Estonia (-39%), România (-28,6%) și Malta (-16,6%).

În privința mașinilor hibride cu încărcare la priză (PHEV), înmatriculările din Europa au scăzut cu 6,4%, până la doar 75.640 de unități, iar în cea a hibridelor fără încărcare la priză (HEV) au crescut cu 16,9% până la 347.462 unități.

În cazul României este demn de remarcat faptul că, pe lângă scăderea electricelor, reculuri mari au fost înregistrate și în privința mașinilor alimentate cu benzină (-23,6%), dar și a celor diesel (-43,6%). Singurul segment în creștere a fost cel al hibridelor – în care statistica trimisă din țară către ACEA include atât mașinile PHEV cât și HEV – acesta majorându-se în ianuarie 2025 cu 25,4% până la 5.284 de unități.

Cele mai mari piețe auto din Europa au rămas, așa cum era de așteptat, Germania (207.640 de unități), Marea Britanie (139.345 unități), Italia (133.731 unități), Franța (114.673 unități) și Spania (72.322 unități).

Robert Stan

Leave a Comment

Adresa email nu va fi afisata public. Câmpurile cu steluță sunt obligatorii*

Articole recente

Recul al vânzărilor Dacia în Europa în prima lună a lui 2025

Marca românească Dacia, parte a grupului francez Renault a înregistrat un recul al vânzărilor din ianuarie 2025 față de aceeași…

5 ore în urmă

Ce mașini sunt ideale pentru închiriere pe timp de iarnă?

Cum alegi autoturismul perfect pentru călătorii de iarnă sigure și confortabile? Odată cu venirea iernii, alegerea unui vehicul potrivit devine…

20 de ore în urmă

Stellantis se confruntă cu dilema mărcilor din grup în timp ce caută un nou CEO

Stellantis, constructorul auto franco-italian rezultat în urma fuziunii din 2021 dintre Fiat-Chrysler și PSA (Peugeot), se confruntă cu o provocare…

o zi în urmă

Dacia, cu viitorul sistem Hybrid 4×4, în teste în Spania

În încercarea de a reduce emisiile poluante, Dacia va dota modelele sale cu tracțiune integrală cu un sistem electrificat amplasat…

o zi în urmă

Proiectul Drive.E va duce la instalarea a 1.400 de noi puncte de încărcare pentru vehicule electrice

Un consorțiu format din E-On, ZSE și Eldrive va beneficia de o finanțare de 45 de milioane de euro pentru…

o zi în urmă

Mini întârzie producția de modele electrice la Oxford

Uzina Mini din Oxford va avea întârzieri la începerea producției de vehicule electrice din cauza scăderii vânzărilor de EV la…

3 zile în urmă