Mercedes CLA, mai bun la toate capitolele

Mercedes CLA AutoExpert.ro

Tot ce a rămas de la predecesor este numele. Mercedes CLA s-a schimbat în toate privințele, rămânând doar o palidă amintire a generației anterioare. A treia iterație a coupé-ului cu patru uși din Stuttgart s–a desprins categoric de trecut. A făcut acest lucru în ceea ce privește software-ul, odată cu debutul sistemului de operare MB.OS și inteligenței artificiale (cu ChatGPT și Google Gemini). Și a făcut-o în ceea ce privește platforma, MMA multipropulsie, pe care se vor naște versiunile electrice și mild hybrid, precum și toate viitoarele modele compacte ale mărcii.

Mercedes CLA AutoExpert.ro

Mecanică

CLA debutează în două variante: 250 (un motor de 272 CP și 335 Nm, tracțiune spate) și 350 (două motoare, 354 CP și 515 Nm, tracțiune integrală, autonomie de 771 km). Primul va fi un campion al eficienței, cu un consum de 12,2 kWh/100 km atingând o autonomie declarată de 792 km. Ambele versiuni vor fi echipate cu un sistem electric de 800 de volți, condiție pentru reîncărcarea ultraapidă de până la 320 kW, care va permite alimentarea cu energie pentru o autonomie de 300 km în 10 minute. Pe lângă bateria nichel-mangan-cobalt de 85 kWh a versiunilor de lansare, o baterie litiu-fier-fosfat de 58 kWh va sosi până la sfârșitul anului. Cireașa de pe tort sunt CX-ul de 0,21 și un frunk de 101 litri.

Conectivitate

Printre cele mai importante noutăți se numără sistemul de operare MB.OS, cu actualizări over-the-air, și cea de-a patra generație a sistemului de infotainment MBUX. Acesta din urmă integrează inteligența artificială de la Microsoft (căutări web prin Bing și procesarea răspunsurilor cu ChatGPT 4) și Google, Gemini având grijă de navigație. Rămâne, într-o formă evoluată, pagina de pornire editabilă Zero Layer, care permite afișarea celor mai importante informații, sugestii și, în premieră, a celor mai recente aplicații utilizate. Își face debutul asistentul virtual, capabil să susțină dialoguri avansate și schimbări de conversație datorită memoriei pe termen scurt. Sunt trei ecrane sub același geam, pentru instrumentele digitale de bord, pentru sistemul multimedia și pentru pasager, acesta din urmă având la dispoziție și o bibliotecă de jocuri video.

Design

Formele rămân cele dintotdeauna, CLA fiind în continuare un coupé cu patru uși. Dar s-a îmbunătățit în ceea ce privește spațialitatea: lungimea a crescut cu 3 cm (4,72 m), la fel și înălțimea (1,47 m), în timp ce ampatamentul a câștigat 6 cm (2,79 m). Partea frontală a mașinii electrice iese în evidență datorită grilei negre lucioase presărate cu 142 de stele LED animate individual și logoului mărcii iluminat la rândul său. Blocurile optice pe toată lățimea din față și din spate sunt un ecou al dezvoltării pe toată lățimea a Superscreenului din interior, care încorporează gurile de aerisire ca un motor de avion, de-acum clasice, iluminate din spate.

Hibrid

După lansare, care a inclus numai versiunile electrice (ce vor sosi la vară), gama CLA va fi completată cu un mild hybrid evoluat, cu un sistem de 48 de volți. Așteptat la sfârșitul anului 2025, acesta va combina un nou motor turbo pe benzină, cu patru cilindri de 1,5 litri cu o cutie de viteze cu două ambreiaje și opt trepte la fel de inedită, electrificată cu un motor auxiliar de 20 kW. Recunoscut prin grila sa frontală reală, acesta va avea o baterie litiu-ion de 1,3 kWh și va putea merge electric până la 100 km/h, exploatând un sistem de recuperare a energiei care funcționează în toate cele opt trepte și până la o putere de 25 kW.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

azda Skyactiv-Z AutoExpert.ro

Mazda Skyactiv-Z va sosi în 2027

Noul motor hibrid Skyactiv-Z va debuta în 2027 și va fi „piesa centrală a gamei de produse Mazda de mici dimensiuni“. În

Scroll to Top