Renault intră într-unul dintre cele mai disputate segmente ale momentului cu Kadjar. Noul SUV compact al casei franceze are sânge românesc, designul său plecând de la o schiță semnată de un român.
Pe numele său Victor Sfiazof, acesta lucrează din 2008 la Renault, schița sa fiind cea care a câștigat concursul inițial dintre principalele studiouri de design Renault.
„[Victor Sfiazof – n.r.] a făcut schița câștigătoare. Proiectul a fost finalizat de Bertrand Grisard, care s-a ocupat și de Captur. Nu e însă nicio îndoială că făra contribuția sa, Kadjar nu ar fi arătat cum arată azi,” a declarat Laurens van den Acker, designerul sef al Renault, în cadrul unei mese rotunde organizate cu prilejul Salonului Auto de la Geneva.
Kadjar este realizat pornind de la platforma tehnică CMF (Common Module Platform) dezvoltată alături de Nissan și prezentă și pe Qashqai.
Titulatura Kadjar este un joc inspirat de cuvinte compus din particulele Kad- (quad, vehicul pe patru roți, polivalent) și -jar (derivată din expresiile franceze agile și jailir – a țășni).
Lungimea totală a lui Renault Kadjar măsoară 4,45 metri, iar lățimea și înălțimea 1,84 metri, respectiv 1,60 metri. Kadjar va deveni primul model Renault asamblat în China, în fabricile Dongfeng. Modelele destinate pieței europene vor fi produse în Spania, la Palencia.
Volumul portbagajului este de 472 litri, acesta putând fi extins până la peste 900 litri odată cu rabatarea completă a banchetei. Pentru locurile din spate, oferta de spațiu este una foarte generoasă.
Finisarea este și ea bună, per ansamblu. Mânerul de susținere de la baza consolei centrale și cozorocul instrumentelor de bord capitonate în piele conturează pretențiile cu iz premium ale noului Kadjar. Plasticele dure din care sunt modelate fețele de uși posterioare țin totuși să ne amintească că acesta este un model compact, cu prețuri nu tocmai piperate.
Kadjar va fi disponibil în compania unei unități turbo pe benzină de 1,2 litri și 130 CP și două diesel: binecunoscutul 1.5 dCi de 110 CP și ultra-modernul 1.6 dCi de 130 CP, primul oferit doar cu tracțiune față, în timp ce al doilea poate fi comandat și cu un sistem 4×4 de origine Nissan. Sistemul Extended Grip de management electronic al tracțiunii, dedicat exclusiv versiunilor 4×2, îmbunătățește aderența. Unghiurile de atac și fugă sunt de 18, respectiv 25 de grade, iar raza de bracaj este și ea una redusă, cu un diametru estimat la numai 10.72 metri.
În viitorul apropiat, Kadjar va primi și o motorizare de 160 de cai putere, pe benzină. Renault nu are în plan și o variantă hibridă, emisiile de noxe fiind suficient de reduse în condițiile actuale.
În România, Renault Kadjar va ajunge în prima parte a acestei veri. Cel mai probabil, primele exemplare vor fi livrate în iunie sau iulie. Prețurile oficiale vor fi date publicității la o dată ulterioară, în preajma lansării locale propriu-zise. Țintele de vânzări globale sunt estimate la cel puțin 100.000 de unități, în 2016.
CORESPONDENȚĂ DE LA GENEVA