Noul Renault Clio bifează cele cinci stele EuroNCAP

Noul Clio a obținut 5 stele la testele de siguranță pasivă realizate de organismul independent EuroNCAP. Obținut în contextul în care criteriile au devenit mai stricte din ianuarie 2012, rezultatul confirmă încă o dată expertiza Renault în ceea ce priveste siguranța pasivă.

Cu un punctaj de 85% din scorul maxim posibil, Noul Clio obține un rezultat mai bun decât predecesorul său, ajungând în fruntea segmentului cu cele mai bune punctaje la criterii precum „protecția copiilor”, „protecția pietonilor” si „echipamentele de siguranță”.

Dincolo de această recunoastere, Noul Clio dă dovadă si de un comportament rutier dinamic si sigur datorită sasiului reactiv si precis. O abordare sistematică pentru protecția optimă a tuturor ocupanților Clio III a fost primul vehicul din categoria sa care a obținut 5 stele la testele EuroNCAP, iar Noul Clio trebuie să ducă stacheta mai departe. Renault a dezvoltat soluții pornind de la studiul accidentelor si comportamentelor rutiere reale, într-o abordare sistematică si mai eficace pentru siguranța ocupanților. Pentru a garanta o protecție mai mare a ocupanților, arhitectura electronică a Noului Clio a evoluat astfel încât sistemele de protecție de ultimă generație se declansează mai rapid.

Criteriul „protecția ocupanților adulți”

În caz de soc frontal, ocupanții locurilor din față din Noul Clio sunt protejați de două airbaguri cu un nivel de randament foarte ridicat, centuri de siguranță cu pretensionare si limitator de efort, calibrate la 400 daN. În spate, toate locurile au centuri în 3 puncte, iar cele pentru locurile laterale au si limitator de efort.

Tehnologia Fix4sure este o inovație Renault, care a fost dezvoltată pentru a evita alunecarea pasagerului sub centură în cazul unui soc frontal. Toți ocupanții Noului Clio beneficiază de protecție împotriva acestui fenomen datorită unei părți mai ridicate în sezutul fiecărui scaun si poziționării joase a buclei centurii de siguranță.

Socul lateral – o cauză importantă a mortalității (zonă de protecție slabă) – a beneficiat de un tratament specific si a obținut un rezultat spectaculos cu 8 puncte din 8. Pentru a detecta si a reacționa de două ori mai repede, Noul Clio are un sistem cu 2 senzori de impact amplasați în portiera din față si în stâlpul din mijloc. Un algoritm specific ajustează comanda airbagului captorace de ultimă generație în funcție de violența socului.

Aceste rezultate si cele obținute pentru socurile stâlp față si spate i-au adus Noului Clio 32 de puncte din 36 la criteriul „soc adulți”, adică unul din cele mai bune rezultate pe segmentul de masini de clasă mică.

Noul Clio: pe locul întâi la protecția copiilor

Datorită modului în care a fost concepută structura masinii si sistemului de fixare Isofix în 3 puncte disponibil atât pentru locul pasager față, cât si pentru cele laterale din spate, protecția copiilor transportați cu Noul Clio este la cel mai bun nivel din segmentul B cu 43 de puncte din 49 posibile.

Criteriul protecției pietonilor

Partea față a Noului Clio a fost dezvoltată pentru a minimiza rănile generate în coliziunea cu pietonii. Bara de protecție nu prezintă vreo zonă mai proeminentă, iar partea de sub parbriz, în mod normal foarte rigidă, a fost reconcepută pentru a diminua riscurile de rănire. Capota a fost ridicată cu 20 mm pentru a păstra zona de deformare dintre structură si punctele superioare ale motorului. Cu 24 de puncte din 36, Noul Clio este masina cu cele mai bune rezultate din segmentul său pentru categoria „soc pieton”.

Noul Clio are siguranța în gene… si în echipamente Noul Clio are în versiunea de echipare de bază regulator si limitator de viteză, martori vizuali care atenționează pentru prinderea centurii de siguranță cu funcție sonoră pentru toate locurile si ESP. Modelul a primit astfel numărul maxim de puncte – 7 pentru acest criteriu, devenind masina cu scorul cel mai mare pentru segmentul său la acest capitol.

Abordare pragmatică si angajament real

Abordarea Renault vine ca un răspuns la problemele semnalate de studiul accidentelor si al siguranței în condiții reale. Astfel, Renault propune echipamente adaptate realității rutiere încă de la primul nivel de echipare. S-a dat prioritate tehnologiei cele mai eficace în scopul prevenirii accidentelor, corectării situațiilor neasteptate la condus si protejării pasagerilor în caz de soc.

Abordarea Renault este una de tip holistic, care nu se rezumă doar la un echipament sau un anumit tip de tehnologie. Renault s-a impus de-a lungul anilor ca un reper în siguranța auto.

Reducerea masei vehiculului aduce un plus plăcerii de a conduce, dar reprezintă si o miză majoră pentru siguranța activă (cu distanțe de frânare mai scurte) si pasivă (diminuând inerția în cazul unui soc). Masa totală a modelului a fost redusă cu aproximativ 100 kg față de cea a predecesorului său, însă structura ce beneficiază de deformare programată a fost gândită pentru a absorbi mai bine energia în caz de soc, menținând mai bine habitaclul si protejându-i mai mult pe ocupanți.

În ceea ce priveste siguranța activă, calitatea sasiului si modelul digital auto-adaptativ al dinamicii vehiculului îi permit stabilirea de manieră riguroasă a situațiilor de urgență. Funcțiile ABS si ESP sunt disponibile în echiparea de serie si acționează la momentul potrivit evitând socurile. Asistența la frânarea de urgență este încorporată în unitatea de control electronic/hidraulic.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top