Șeful de design Renault face lumină în strategia de design Dacia. Laurens van den Acker insistă că a sosit momentul lansării unui concept aventuros, total ieșit din comun pentru constructorul de la Mioveni. O Dacia de 1.000 CP!
Absența conceptelor Dacia de pe scena marilor saloane ale lumii pune pe jar imaginația presei de specialitate. Râuri de cerneală au curs pe tema unor prototipuri dintre cele mai diverse, de la Dacia City, până la marele sedan bazat pe Latitude sau Sandero sport. Toate au rămas, însă, doar pe hârtie.
Laurens van den Acker ține să ne linistească, subliniind că Dacia are în plan noi concepte spectaculoase. Totul depinde mai mult de specificul mărcii. dedicate segmentului smart-buy, și mai puțin lipsei de imaginație a stiliștilor Dacia.
„Când am venit la Renault (în 2010, de la Mazda – n.r.) am sugerat că ar fi bine sa facem un nou concept car Dacia, mi s-a explicat ca oamenii nu vor sa vadă așa ceva. Ar fi risipă de bani ce ar putea fi folosiți în crearea de mașini de serie. Nu să facem promisiuni pe care nu le putem ține. Atunci, prioritatea mea era sa reinventez Renault și am făcut multe concepte. Însă acum poate că a venit timpul și pentru un concept car Dacia, Poate acum e un moment mult mai bun pentru asta, decât era acum cinci ani”, spune șeful de design Renault.
Principalul obstacol logic în calea lansării oricărui concept este influența pe care o poate avea acesta asupra unui posibil model de serie. Un model care ar trebui să aibă și relevanța necesară în cazul primirii undei verzi pentru producția de masă. „Să creionezi mașina e un vis, e ușor, poate durează cinci minute. La Renault mi s-a explicat că brandul se pricepe la creat concept car-uri, însă nu și la transpunerea lor în mașini de serie. Era o mare diferență. Putem crea designul oricărei mașini, talent există, putem să facem un concept Dacia sport sau una de Formula 1 și 1.000 CP. Însă marea intrebare rămâne. Ce vom face cu ea?”, mărturisește Laurens van den Acker.
CORESPONDENȚĂ DE LA GENEVA