Mercedes-Benz a adus la zi Clasa E prin introducerea unor modificări extensive ce ies, până la un punct, din sfera unui simplu facelift.
Primul lucru pe care il vei observa la noua Clasa E este faptul ca farurile patrate cu blocuri separate ce au definit modelul vechi s-au unit intr-un singur bloc optic. Acesta este primul reper care iti sare in ochi, odata cu luminile de zi care, mai nou, sunt integrate in faruri si nu mai sunt plasate in zona inferioara a spoilerului. Daca aceasta miscare estetica este sau nu de bun augur asta depinde de privitor, personal considera ca vechiul model avea o atitudine ceva mai eleganta decat noul model.
Linia laterala ramane simpla si fluida in timp ce spatele a primit asemenea partii fata blocuri optice cu o noua configuratie. La fel, parerile legate de design raman la latitudinea fiecaruia dintre noi.
Capitolul noutati tehnice este dominat de multiplele sisteme de asistenta introduse pentru a spori nivelul de siguranta. Vorbim despre 11 sisteme noi introduse, multe dintre ele fiind preluate de la viitoarea Clasa S. Prin urmare vorbim despre o premiera mondiala in materie de sisteme de siguranta active, dar si prima oara cand Mercedes-Benz ofera prioritate Clasei E in fata Clasei S.
Merita mentionate urmatoarele sisteme: Distronic Plus cu Steering Assist – poate mentine masina pe banda de circulatie fara interventia soferului; BAS Plus cu Junction Assist – detecteaza masinile si pietonii care trec printr-o intersectie si mareste forta de franare pentru a diminiua sansele unui accident; Pre-Safe Brake – detecteaza pietonii si poate aplica singur franele pana la viteza de 50 km/h, Pre-Safe plus – detecteaza o coliziune iminenta cu masina din spate moment in care pretensioneaza centurile si aplica franele pentru a limita efectele unui eventual accident etc.
Intreaga gama de motorizari a trecut printr-un proces ce a vizat eficientizarea consumului si a emisiile de carburant, in timp ce noutatile principale se remarca atunci cand vorbim despre noile motorizari entry-level pe benzina. Indicativele E 200 si E 250 implica un motor pe benzina de 2 l, patru cilindri ce produce 184 CP, respectiv 211 CP gratie unor tehnologii noi printre care se remarca injectia directa ghidata tip spray preluata de la motoarele mai mari cu 6 si 8 cilindri, piezo injectoare pentru injectie multipla si supraalimentare cu turbina. Ceva mai sus in gama apare si un motor V6 nou cu indicativul E400, cu dubla supraalimentare si 333 CP. In functie de motorizari Mercedes-Benz ofera doua transmisii pentru noua gama E: o manuala cu sase trepte si o automata cu 7 trepte.
Interiorul primeste materiale de o calitate mai buna, o configuratie noua a ceasurilor de bord precum si o noua forma pentru aeratoare. O alta noutate o reprezinta ceasul analog montat intre aeratoarele centrale pentru un plus de eleganta.