Unele dintre cel mai bine cotate anvelope de iarnă, Michelin Alpin A4, îşi susţin cauza într-un test pe drumurile din România, în sezonul de iarnă 2012-2013. Cu ce ne prezentăm la start?
În sezonul rece, anvelopele de iarnă sunt poate cel mai important accesoriu cu care poţi echipa maşina. Dincolo de verificarea şi pregătirea pentru iarnă, patru anvelope de calitate te pot scuti de multe evenimente neplăcute şi cresc totodată nivelul de siguranţă. Pentru sezonul de iarnă 2012-2013, parteneriatul cu Michelin România ne oferă ocazia să testăm în condiţii reale anvelopele care scriu istorie de mai bine de patru generaţii – Michelin Alpin A4.
Mereu în topul celor mai performante anvelope de iarnă ( pentru al treilea an consecutiv, anvelopele Alpin 4 obţin cel mai înalt calificativ în cadrul testelor realizate de ADAC), Alpin A4 205 50 R17 echipează un hot hatch – Mazda3 MPS, 260 CP tracţiune faţă. Aşteptările sunt foarte mari, mai ales că gradul de mulţumire a clienţilor este de peste 95%, iar provocarea vine de la o maşină căreia îi este destul de greu să menţină o aderenţă optimă pe suprafaţa de rulare chiar şi vara.
Cu trei generaţii la activ, Alpin A4 se bazează pe două tehnologii: Full Active Thread (folosită la anvelopele X-Ice North destinate pieţelor scandinave) şi Helio Compound. Full Active Thread foloseşte cinci soluţii tehnice diferite: contur continuu al profilului, 71 de tipare diferite în desenul profilului, densitate crescută de caneluri şi 50% mai multe muchii decât modelul anterior, caneluri StabiliGrip, cu tehnologie 3D şi profil autocurăţant.
Helio Compound este denumirea folosită de Michelin pentru compusul special bazat pe siliciu şi ulei de floarea soarelui, folosit tot mai des în producţia anvelopelor producătorului francez. În cazul Alpin A4, Helio Compound contribuie la creşterea elasticităţii la temperaturi joase şi stabilizarea rigidităţii blocurilor pe întreaga durată de viaţă a anvelopelor.
În acelaşi timp, compusul reduce rezistenta la rulare şi căldura generată, contribuind astfel la o mai bună eficienţă energetică şi un consum redus de combustibil. Dincolo de aceste informaţii, aşteptăm o iarnă ca-n poveşti şi promitem să revenim cu impresii după primii 1.000 de km rulaţi în condiţii reale de trafic.