Fanii mărcii din Ingolstadt au un nou motiv de mândrie/bucurie. Concurența poate să înceapă să tremure. Unul dintre cele mai apreciate modele produse vreodată de Audi a ajuns la o nouă generație. Este vorba de spectaculosul Audi RS6.
Gândit încă de la introducerea sa în gamă ca un automobil de performanță, dar utilizabil zi de zi, Audi RS6 și-a câștigat un număr impresionant de fani tocmai datorită versatilității și caracterului său util deosebit. Noua generație proaspăt lansată de Audi nu face decât să continue în exact aceeași direcție.
Prezentat în varianta Avant, RS6 2013 poate fi privit drept break-ul suprem. Cu un kit exterior foarte reușit, cu noile jante de 20 de inch (21 de inch opțional) ce inspiră performanță și cu un interior în care nu s-a făcut rabat de la calitate, dar a fost adoptată o atmosferă pur sportivă, noua creație trezește fiori oricărei persoane ce o privește. Spoilerul față este de-a dreptul intimidant, în timp ce ornamentele finale ale evacuării vor explica cel mai ușor celor ce vor fi depășiți în câteva clipite, că au luat la cunoștință de existența taifunului RS6.
Magia noului model stă, cum altfel, sub caroserie, unde întâlnim un șasiu reglat până la cele mai mici detalii pentru a oferi performanța supremă utilizatorului mușcat de patima RS. Noul RS6 este mai ușor (-100 kg), mai performant și mai rapid decât generația sa anterioară. Ca și în cazul predecesorului avem de-a face cu soluția constructivă cu tracțiune integrală, fiind implementată cea mai nouă evoluție a sistemului quattro, cuplat la o transmisie automată cu opt trepte (Tiptronic). Timpii de schimbare a treptelor au fost îmbunătățiți, iar șoferul are opțiunea selectării manuale a acestora prin intermediul padelelor de pe volan.
Inima noului supercar-utilitar este reprezentată de motorizarea V8 supraalimentată TFSI de 3.993 cmc și nu mai puțin de 560 CP opținuți în intervalul 5.700 – 6.700 rot/min. Cu un cuplu motor maxim impresionant, de 700 Nm (1.750 – 5.500 rot/min), motorul prevăzut cu două turbosuflante asigură un sprint de doar 3,9 secunde de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă constructivă este limitată electronic la 250 km/h, dar achiziționând pachetul Dynamic poate ajunge până la 280 km/h; dacă nici această valoare nu-l mulțumește pe utilizator, există și posibilitatea optării pentru pachetul Dynamic plus, iar acul se va opri la valoarea maximă de 305 km/h.
În ciuda performanțelor impresionante pentru un break de dimensiuni considerabile, Audi a reușit îmbunătățirea caracteristicilor de consum și de emisii poluante ale noului model. Astfel, pentru parcurgerea a 100 de km în ciclu mixt (după normele ciclului european de testare) sunt necesari doar 9,8 l, cu 40% mai puțin decât în cazul generației precedente RS6. Un alt sistem important care contribuie la aceste performanțe este COD (Cylinder On Demand), responsabil de anularea funcționării a patru cilindri, atunci când condițiile de deplasare o permit. Motorul funcționează astfel la doar jumătate din capacitate, rezultatele fiind vizibile în ceea ce privește consumul de combustibil (și automat, emisiile poluante).