Cea de-a cincea etapă DTM din acest sezon a fost una plină de evenimente pentru cele patru echipe BMW, care s-au confruntat cu căldură de peste 30 de grade Celsius pe trasul urban Norisring (Germania).
Bruno Spengler (Canada), care a fost al doilea pe grila de start cu al său BMW Bank M3 DTM, a fost cel mai bine clasat pilot BMW, terminând al cincilea. Joey Hand (SUA, BMW M3 DTM), Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM), Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M3 DTM) şi Dirk Werner (Germania, Samsung BMW M3 DTM) au ocupat locurile al şaptelea, al optulea, al nouălea şi al zecelea. De-a lungul întregului weekend, 126.000 de spectatori au urmărit acţiunea în direct din tribunele Norisring.
Spengler şi BMW Team Schnitzer îşi continuă seria impresionantă: campionul en-titre din DTM a reuşit să puncteze în fiecare din ultimele 11 curse DTM. BMW Team RMG şi Priaulx au câştigat primele patru puncte din această stagiune. La finalul celor 83 de tururi, victoria a fost obţinută de Mattias Ekström (Suedia / Audi), urmat de piloţii Mercedes Robert Wickens (Canada) şi Christian Vietoris (Germania). Doar că suedezul a încălcat regulamentul de parc închis – a primit un bidon cu apă de la unul dintre mecanicii săi -, astfel că a fost descalificat, iar victoria i-a fost acordată lui Wickens. Vietoris a urcat pe locul al doilea, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Daniel Juncadella (Spania / Mercedes).
Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M3 DTM) şi Augusto Farfus (Brazilia, Castrol EDGE BMW M3 DTM) au încheiat pe poziţiile a 12-a, respectiv a 15-a. Martin Tomczyk (Germania), pilotul BMW M Performance Parts M3 DTM, a fost lovit de ghinion şi de această dată, la finalul primei jumătăţi a sezonului. El a abandonat după 16 tururi, ca urmare a unui duel cu Jamie Green (Marea Britanie). Până la abandon, Tomczyk a reuşit să urce de pe locul al 17-lea, ocupat pe grila de start, până pe al nouălea.
Accidentul său a produs cea de-a doua neutralizare a cursei prin intervenţia Safety Car. Mai mulţi adversari şi-au modificat strategia, şi-au asumat riscuri şi au reuşit să depăşească piloţii BMW de-a lungul cursei. Astfel, o clasare pe podium a fost imposibilă de această dată. Spengler ocupă locul al doilea în clasamentul piloţilor, cu 69 de puncte, la doar două lungimi în spatele lui Mike Rockenfeller (Germania). În ierarhia constructorilor, BMW îţi menţine postura de lider, cu 200 de puncte, înaintea Mercedes (192p) şi Audi (113p).
Jens Marquardt (director BMW Motorsport):
“Am reuşit să ne clasăm cu cinci maşini în Top 10, dar nu putem fi mulţumiţi cu această cursă care a fost una dificilă pentru noi. Cele două neutralizări au avut o influenţă semnificativă şi au dat posibilitatea unor strategii alternative. Abordarea noastră a fost să nu ne asumăm prea multe riscuri în ceea ce priveşte strategia de cursă. Însă nu a dat roade în condiţiile de astăzi. Bruno a reuşit să marcheze puncte preţioase, aşa cum au făcut şi piloţii celorlalte BMW M3 DTM clasate în Top 10. Ierarhia generală nu arată deloc rău. Felicitări Audi şi lui Mattias Ekström pentru victoria meritată (n.a. declaraţia a fost dată înainte de descalificarea pilotului suedez).”
Clasamente după etapa 5/10
Clasamentul piloţilor:
1. Mike Rockenfeller 71p;
2. Bruno Spengler 69p; 3.
Christian Vietoris 58p; 4.
Robert Wickens 52p;
5. Gary Paffett 47p;
6. Marco Wittmann 34p;
7. Augusto Farfus 33p;
8. Dirk Werner 23p; 9.
Daniel Juncadella 23p;
10. Joey Hand 22p;
11. Mattias Ekström 20p;
12. Timo Glock 15p;
13. Jamie Green 10p;
14. Timo Scheider 10p;
15. Roberto Merhi 10p;
16. Andy Priaulx 4p;
17. Edoardo Mortara 2p;
18. Pascal Wehrlein 2p.
Clasamentul echipelor:
1. STIHL / AMG Mercedes 110p;
2. BMW Team Schnitzer 92p;
3. Audi Sport Team Phoenix 71p;
4. EURONICS / THOMAS SABO Mercedes AMG 57p;
5. BMW Team RBM 55p;
6. BMW Team MTEK 49p;
7. Audi Sport Team Abt Sportsline 30p;
8. stern / AMG Mercedes 25p;
9. Audi Sport Team Abt 10p;
10. BMW Team RMG 4p;
11. Audi Sport Team Rosberg 2p.
Clasamentul constructorilor:
1. BMW 200p;
2. Mercedes-Benz 192p;
3. Audi 113p.