După un raliu al Sibiului foarte interesant, presărat cu multe schimbări de situații și marcat de emblema „grea” a Campionatului European de Raliuri, Vali Porcișteanu a dovedit încă o dată de ce este cel mai rapid pilot român de raliuri ai ultimilor patru ani.
Porcișteanu a recuperat fabulos în ziua secundă a cursei și a fost cel mai bine clasat pilot român la finalul raliului în ciuda unui handicap enorm suferit din motive tehnice în prima zi. Mai mult, pilotul român a primit din partea organizatorilor unul dintre cele mai râvnite premii: Trofeul Colin McRae. În comisia care acordă premiul se află și Jimmy McRae, tatăl legendarului pilot de raliuri. Reușitele lui Porcișteanu la acest raliu atârnă cu atât mai greu cu cât el a rulat cu benzină „de la pompă” și nu cu un combustibil special creat pentru competiție, ca piloții cu care se lupta.
AutoExpert: Felicitări pentru reușitele de la Raliul Sibiului. O etapă deosebită, care a început dificil pentru tine…
Vali Porcișteanu: Mulțumesc! A fost o cursă incredibilă în care am fost mereu la limită. Câteodată la limita imposibilului! Am început excelent și am confirmat opinia celor de la site-ul oficial FIA ERC că sunt favoritul clasei mașinilor de producție. După abandonul lui Bouffier eram practic pe podiumului cursei, detașat înaintea celorlalți compatrioți, când am suferit două incidente tehnice total neprovocate. Suspensia stânga spate a cedat, iar la final de zi eram „în trei roți”. Am fost foarte aproape de abandon, însă am muncit din greu împreună cu Dan Dobre (n.r. copilotul lui Vali) pentru a ajunge la ultimul parc de service al zilei și a rămâne în cursă. Am reușit și ne-am spus atunci că în a doua zi vom „dezlănțui Iadul” pentru a reveni între primii. Eram abia pe locul 11 atunci…
Auto Expert: În cea de-a doua zi lucrurile s-au schimbat și ai demonstrat din nou de ce ești cel mai rapid pilot român. Cum ai simțit ziua secundă?
Vali Porcișteanu: Am fost foarte concentrat și foarte determinat. Au fost probe în care am fost „în timp” cu Delecour și altele în care am fost doar la câteva secunde în urma lui Kopecky. Am recuperat foarte mult și față de ceilalți concurenți de la clasa mașinilor de producție, față de care eram constant mai rapid cu câteva zeci de secunde pe fiecare probă. Din nefericire ecartul mare suferit în prima zi nu mi-a permis să revin pe podiumul cursei, însă mi-am demonstrat odată în plus că am viteza necesară pentru a reuși astfel de rezultate, chiar și în cursele internaționale. Locul trei în clasamentul mașinilor de producție a fost un rezultat bun, însă cel mai mult m-a bucurat primirea Trofeului Colin McRae flat out – o confirmare fantastică a muncii pe care am depus-o, a vitezei de pe probele speciale pe care am reușit trei locuri 2 în ultima zi în urma lui Kopecky, si a dezvoltării mele ca pilot. Este cea mai importantă disctincție pe care puteam să o primesc. Sunt foarte fericit!
AutoExpert: De ce ai evoluat cu benzină de la pompă și nu cu cea de curse? Ai pus pariu că vei fi chiar și așa cel mai rapid român?
Vali Porcișteanu: Nu cred că ar fi putut „ține” vreun astfel de pariu vreounul dintre conaționalii noștri (zâmbește). A fost pur și simplu o problemă de buget. Pentru mine faptul că am reușit timpii și reveniriea din ziua secundă deși am folosit o benzină cu cifra octanica mai mică decât cea a celorlalți concurenți e încă un motiv de mândrie. E drept că mi-aș dori să nu mă aflu în astfel de situații prea des, dar voi merge mereu „cu pedala jos” și voi face tot ce pot cu ce am la dispoziție. Diferența dintre benzina de curse și cea „de stradă” nu e deloc de neglijat…
AutoExpert: Ai fost mereu în prim-planul mass-media din ultima vreme și chiar site-ul fiaerc.com a preluat multe dintre materialele tale de PR. Ce urmeaza?
Vali Porcișteanu: Cei de la FIA ERC au fost într-adevăr foarte interesați de mine și de activitatea mea de PR. E drept că este un domeniu în care lucrez neîncetat și pregătesc mereu ceva deosebit. În următoarea perioadă pregătim atât un eveniment monden în centrul Bucureștiului despre care veți afla mai multe în viitorul foarte apropiat, dar și alte apariții interesante. Asta nu știrbește însă cu nimic din pregătirea noastră pentru următoarele etape ale Campionatului Național de Raliuri, unde vom lucra la o revenire asemănătoare cu cea din ziua a doua de la Sibiu (zâmbește).