Uitându-te în portofoliul Porsche, o să găsești o groază de modele care au căpătat de-a lungul timpului statutul de „clasic”. E drept, cele mai multe dintre ele conțin undeva în nume succesiunea de cifre „911”, însă mai sunt și excepții.
Modelul 356 a fost prima mașină de serie produsă de Porsche începând cu anul 1948, imediat după ce compania austriacă (atunci) desenase și încă și mai celebrul Beetle.
Dacă ai spune despre 356 că este o versiune sportivă a lui Beetle, n-ai fi foarte departe de adevăr – era o mașină sport cu motor spate și tracțiune spate, două portiere și două versiuni de caroserie, coupe și cabrio.
Uitându-te la mașina clasică și la propunerea lui Bez Dimitri, un designer independent absolvent al ENSAAMA din Paris, o să-ți spui că nu au prea multe lucruri în comun. Nici silueta generală, nici forma farurilor și nici partea din spate. Cu siguranță nu partea din spate.
Cu toate astea, el a ales să-și numească modelul astfel – 356e – afirmând că a fost principala sursă de inspirație, căria i-a dat o întorsătură modernă.
Pe lângă întorsătură, i-a mai dat și o propulsie la fel. Porsche 356e folosește, după cum sugerează și numele, un motor electric, iar forma bombată a spatelui este justificată prin prezența pachetului de acumulatorii acolo.
Dacă ar fi să ne întrebe pe noi cineva, am spune că Porsche 356e arată ca un soi de Lotus Elise pe mijlocul căruia s-a așezat un elefant, obligând spatele să se ridice în sus sub un unghi anormal. Pe de altă parte, noi nu suntem absolvenți de ENSAAMA din Paris, deci ce știm noi?
Indiferent de ultima formă de învățământ absolvită, te invităm să ne spui ce crezi și tu.