Spectacol DTM pe Nürburgring: Farfus obţine locul al doilea pentru BMW

Ploaia a venit la timp pentru a perturba startul celei de-a şaptea etape DTM din acest sezon, desfăşurată la Nürburgring (Germania), astfel că spectatorii au putut vedea un adevărat thriller de motorsport cu numeroase momente dramatice.

Pilotul BMW Team RBM Augusto Farfus (Brazilia) a pornit din pole position, a avut o evoluţie foarte bună la volanul Castrol EDGE BMW M3 DTM în condiţii dificile şi a fost învins doar de câştigătorul Robert Wickens (Canada, Mercedes). Acesta a fost al treilea podium reuşit de Farfus în acest sezon şi al şaselea al carierei DTM.

Şi Martin Tomczyk (Germania) s-a descurcat bine în condiţiile de cursă. Plecat de pe locul al 20-lea al grilei de start, pilotul BMW M Performance Parts M3 DTM a recuperat bine şi în final a ocupat locul al cincilea. Astfel, el a obţinut prima clasare în puncte de la cursa ce a avut loc la Nürburgring în 2012, punând astfel punct unei serii de ghinioane. În plus, locul al cincilea a fost şi cel mai bun rezultat BMW Team RMG din acest an.

Marco Wittmann (Germania) a reuşit un start bun, dar debutantul de la BMW Team MTEK a retrogradat în clasament după un derapaj survenit în prima parte a cursei. Wittmann a refuzat să abandoneze cu al său Ice-Watch BMW M3 DTM şi a revenit spectaculos până pe locul al şaptelea. Coechipierul său, Timo Glock (Germania), a ieşit din puncte după ce a fost lovit de Daniel Juncadella (Spania), incident care a dus la efectuarea unui tête-à-queue. La finalul celor 47 de tururi, Glock s-a clasat pe locul al 18-lea.

Ca şi la Moscova (Rusia), campionul en-titre DTM, Bruno Spengler (Canada), a fost din nou urmărit de ghinion. Pilotul BMW Team Schnitzer a fost lovit de adversari în repetate rânduri în primele tururi, astfel că maşina BMW Bank M3 DTM a suferit daune importante. Pe măsură ce pista s-a uscat pe parcursul cursei, Spengler nu a reuşit să-şi păstreze locul în Top 10. Canadianul a încheiat pe locul al 14-lea, chiar în faţa lui Dirk Werner (Germania, Samsung BMW M3 DTM) şi a lui Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM). Evoluţia lui Joey Hand (SUA) s-a încheiat prematur după o coliziune survenită în primul viraj.

Spengler a coborât pe locul al patrulea în clasamentul general al campionatului, la 39 de puncte în urma liderului Mike Rockenfeller (Germania, Audi), care a fost al patrulea în cursa de la Nürburgring. Farfus (66 de puncte) se află la un singur punct în urma lui Spengler. BMW a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider în ierarhia constructorilor şi are un total de 251 de puncte.

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): “A fost o cursă dramatică şi incredibil de intensă. Fără îndoială acum sunt ceva mai grizonat decât înaintea acestei etape. Modul în care această cursă s-a desfăşurat, în care nu a fost uşor să te menţii în fruntea plutonului… Ca atare, sunt mulţumit cu locul al doilea obţinut de Augusto Farfus, care a reuşit o evoluţie foarte bună în aceste condiţii dificile. Sunt foarte mulţumit cu evoluţia senzaţională a lui Martin Tomczyk. Date fiind etapele dificile prin care a trecut în ultima vreme, este un moment pozitiv pentru el şi întreaga echipă. Şi Marco Wittmann a reuşit o revenire deosebită după ghinionul din prima parte. Pentru Bruno Spengler a fost o cursă frustrantă, el fiind lovit de adversari în mai multe ocazii. Maşina lui a fost atât de afectată încât nu a putut face nimic pentru a-şi apăra locul spre finalul cursei.

Nici măcar pit stopurile foarte bune nu au fost de ajutor. Ca o concluzie, suntem mulţumiţi de activitatea depusă de-a lungul week-endului de la Nürburgring. Am reuşit să marcăm puncte importante pentru clasamentul piloţilor, iar bătălia la piloţi nu este o cauză pierdută, chiar dacă situaţia în ierarhia generală nu s-a îmbunătăţit în acest week-end. În ultimele trei curse vom face tot ce depinde de noi pentru a fi siguri că vom conta până la final în bătălia pentru titlu. Felicitări celor de la Mercedes şi lui Robert Wickens pentru victorie.”

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Ferrari F80 AutoExpert.ro

Mi-am configurat cel mai tare Ferrari F80

Ferrari tocmai a lansat noul model-vedetă: F80. Pentru că mă lupt zilnic să devin miliardar, m-am jucat cu configuratorul acestuia și iată

Scroll to Top