Raliul Moldovei Cotnari Bacău, etapa a șaptea din cadrul Campionatului Național de Raliuri Dunlop, a fost una dintre cele mai disputate întreceri din acest sezon.
In cea de-a doua zi a raliului, care a programat 8 probe si 72,54 kilometri de speciale, lupta pentru locurile fruntase ale clasamentului general s-a dat intre echipajele formate din Francois Delecour – Dominique Savignoni si Marco Tempestini – Lucio Baggio, cei din urma aflandu-se la primul raliu cu noua masina Ford Fiesta R5.
Campionul en-titre a pierdut conducerea cursei dupa proba speciala cu numarul 7, problemele tehnice la sistemul de alimentare al masinii dandu-i emotii inca de pe speciala anterioara, atunci cand motorul s-a oprit imediat dupa start iar pilotul ESD a pierdut jumatate de minut pana a reusit sa il reporneasca si sa continue.
Marco Tempestini s-a adaptat rapid cu noua masina si a reusit sa se impuna si pe a opta proba a raliului, marindu-si astfel avantajul in fata lui Delecour. Francezul a revenit insa pe ultima proba din bucla secunda a zilei, preluand din nou sefia clasamentului.
Penultima proba a raliului, speciala cu numarul 10, a transat lupta pentru victorie in favoarea lui Delecour, francezul fiind mai rapid cu 31 de secunde decat Marco Tempestini. David Botka a facut o cursa inteligenta si si-a conservat ultima pozitie a podiumului clasamentului general.
Prin victoria obtinuta la Raliul Moldovei Cotnari Bacau, Francois Delecour si-a asigurat din punct de vedere matematic al doilea titlu consecutiv de campion, cu doua etape ramase de disputat. „Sunt foarte fericit ca am reusit sa devenim campioni pentru a doua oara consecutiv. Nu a fost deloc usor mai ales ca lupta de la Bacau cu Marco a fost foarte stransa. Mi-a placut foarte mult proba lunga a raliului, o adevarata proba de etapa modiala, motiv pentru care felicit organizatorii.” a declarat in cadrul conferintei de presa Francois Delecour, campion national al Romaniei pentru a doua oara consecutiv. Copilotul sau, Dominique Savignoni, a adaugat: „O lupta foarte frumoasa cu Marco astazi pe probe si sunt foarte fericit pentru victoria pe care am reusit sa o obtinem astazi la Bacau.”
„Felicitari lui Francois. Alaturi de Dominique a dominat campionatul si prezenta lor a ridicat foarte mult nivelul campionatului intern. Noua masina Ford Fiesta R5 mi-a placut foarte mult si cred ca s-a vazut asta. Cu motorul turbo am putut risca mai mult fata de Skoda Fabia S2000. La Iasi vom merge cu aceeasi masina. Mi-a placut raliul de la Bacau mai ales prin prisma probelor speciale si il felicit pe Adi Raspopa pentru organizare, prezentarea echipajelor si parcul de service din Moinesti unde a fost foarte multa lume.” a concluzionat Marco Tempestini dupa finalul raliului.
„A fost un raliu nou pentru mine si acest lucru a reprezentat un minus pentru ca nu cunosc probele, insa am incercat sa tin pasul. Imi doresc o victorie in Romania si ma bucur ca am ajutat echipa ESD. Felicit toti concurentii care au reusit sa ajunga la finalul raliului.” a spus si ocupantul locului al treilea, David Botka, in cadrul conferintei de presa.
Intrecerea rezervata automobilelor cu 2 Roti Motrice a fost dominata de-a lungul celor doua zile ale raliului de echipajul Adrian Raspopa – Catalin Grigoriu, cei doi evoluand in fata propriilor suporteri. Echipajul Bacau Rally Team a castigat 10 din cele 11 probe ale intrecerii iar prin victoria obtinuta mentin suspansul pana la finalul anului pentru titlul de campion al acestei categorii. „Ma bucur pentru victoria obtinuta in calitate de pilot, iar in calitate de organizator sunt mandru sa declar ca Raliul Moldovei Cotnari Bacau a fost o etapa foarte reusita. Batalia la varf a celor trei echipaje a mentinut suspansul pana in ultima clipa si tin sa-i felicit pe toti concurentii care au reusit sa ajunga la final.” a spus Adrian Raspopa in cadrul conferintei de presa organizata dupa raliu.
Catalin Grigoriu, copilotul lui Adrian Raspopa si totodata sponsor al raliului prin grupul Pambac, Popasul Trebes si Comfert, s-a aratat extrem de fericit atat pentru rezultatul obtinut pe probele speciale cat si pentru buna desfasurare a etapei de la Bacau: „In calitate de sponsor si organizator ma bucura prezenta internationala la startul etapei de la Bacau a echipajelor din tari precum Franta, Italia, Ungaria si bineinteles Romania. Consider ca am reusit o organizare impecabila iar probele speciale pe care le-am pregatit au fost putin casante si concurentii au reusit sa isi protejeze materialul de concurs.”
In cadrul Cupei Suzuki s-au impus Alexandru Mirea si Dragos Despinoiu, acestia aflandu-se la a treia victorie consecutiva. Ei au fost urmati in clasament de echipajul format din Madalin Radu Arhire – Radu Dumitriu, care s-a clasat pe locul al doilea cat si de Calin Bucur si Alex Ardelean, care au completat podiumul cupei.
La Cupa Dacia, cel mai rapid echipaj a fost format din Raul Badiu si Razvan Hulea. Pe locul al doilea s-au clasat Florinel Tincescu si Iulian Nicolaescu, podiumul fiind completat de Vlad Cosma si Sergiu Itu.
ESD Rally Team s-a impus in clasamentul rezervat echipelor, acestia fiind urmati pe podium de Napoca Rally Academy si Bacau Rally Team.
Raliul Moldovei Cotnari Bacau a fost organizat cu sprijinul Cotnari, Pambac, Comfert, Popasul Trebes, Consiliul Judetean Bacau, Primaria Bacau si Moinesti.