Din păcate, Raliul Iaşului a fost şi în acest an o etapă mai puţin norocoasă pentru BCR Leasing Rally Team, confirmând parcă zicala bine-cunoscută „Istoria se repetă!”.
Vali Porcişteanu şi Octavian Tîrnovean au abandonat pe a doua probă specială, iar Edwin Keleti şi-a încheiat evoluţia în cea de a doua zi a raliului, după ce, pe PS6, a lovit un bolovan. Alex Filip a fost astfel singurul pilot rămas în cursa moldavă, el terminând raliul pe locul 2 în clasamentul „Două Roţi Motrice” şi pe 10 la general.
Aflaţi la ultima lor etapă din acest an, Valentin Porcişteanu şi Dan Dobre au luat startul la Iaşi pentru a-şi păstra locul 3 în clasamentul general FIA. Din păcate, înaintea unui viraj de pe PS2, maşina lor a rămas blocată pe o movilă de pământ, într-o zonă fără spectatori, astfel că echipajul a fost nevoit să aştepte două ore maşina de intervenţii şi astfel nu a mai putut continua cursa. „Am decis să nu iau startul folosind regula Super Rally în cea de-a doua zi, deoarece lupta pentru locul 3 a fost deja încheiată. Am avut astfel ocazia să-mi urmăresc concurenţii de pe margine şi am ramas impresionat de ritmul şi viteza de pe probele speciale. Felicitări câştigătorilor, ne vedem în 2014″ – Vali Porcişteanu.
După o primă zi foarte bună, la finalul căreia ocupau locul 2 la clasa 3 şi locul 6 în clasamentul general, Edwin Keleti şi Botond Csomortani au fost nevoiţi să abandoneze în chiar prima probă specială a celei de a doua zile: ”Traseul Raliul Iaşului a fost şi rămâne unul de referinţă pentru raliurile de macadam din România şi ne-ar fi făcut plăcere să continuăm cursa mai ales că aveam un ritm excelent şi eram în lupta pentru o clasare foarte bună! În plus, aveam ocazia să ne comparăm timpii pe probe cu Delecour, aflat acum pe o maşină de aceeaşi clasă cu a noastră. Suntem foarte dezamăgiţi.” a declarat Edwin Keleti.
Alex Filip şi Bogdan Iancu au avut o evoluţie bună la Iaşi, clasându-se în final pe poziţia a doua la categoria „Două Roţi Motrice” şi păstrându-şi astfel prima şansa pentru titlul naţional: „Am pornit în Raliul Iaşului cu gândul de a ataca locul 1 al categoriei 2WD, astfel că în prima zi de concurs am mers într-un ritm susţinut. Cu toate astea, adversarul nostru principal a fost de neajuns. În cea de-a doua zi de concurs, am încercat să recuperăm timpul pierdut faţă de Adi Răspopa şi am mers aproape de limită pe primele două probe speciale. Dar nu am reuşit, aşa încât am decis să nu mai riscăm nimic şi am hotarât să conservăm locul al doilea, punctele aferente menţinându-ne în lupta pentru titlul naţional 2WD. Mulţumesc partenerilor şi echipei tehnice pentru sprijin, iar acum ne pregătim pentru ultima etapă a Campionatului, Raliul Harghitei” – Alex Filip.
Raliul Iaşului a fost unul mai puţin norocos şi pentru Octavian Tîrnovean – Alexandru Popidan, reprezentanţii BCR Leasing Rally Team în Cupa Dacia, care au abandonat pe cea de a doua probă specială: „Din păcate pentru noi Raliul Iaşului s-a încheiat prematur, la puţin timp după start, când diferenţialul a cedat pe PS2. În aceste condiţii, nu am mai putut continua competiţia. Sper totuşi că Raliul Iaşului nu va fi ultima etapă a mea din acest sezon şi că voi găsi resursele financiare pentru a putea lua startul şi la Raliul Harghitei.” – Octavian Tîrnovean.
„Şansa nu a fost de partea noastră la Iaşi. Îmi pare rău că Vali a ratat podiumul în acest an, dar trebuie să mergem mai departe şi să ne concentrăm pe celelalte obiective ale sezonului, câştigarea clasei 3 şi a categoriei 2WD. Lupta la clasa 3 a devenit foarte strânsă după Raliul Iaşului, astfel că Edwin Keleti şi Botond Csomortani vor avea nevoie de un rezultat foarte bun pentru a câştiga titlul. Suntem însă încrezători şi totodată optimişti că la Raliul Harghitei vor obţine rezultatul de care au nevoie.” – a declarat Alexandru Piţigoi, Director General Colina Motorsport şi managerul BCR Leasing Rally Team.
Ultima etapă din Campionatul Naţional de Raluri 2013 este Raliul Harghitei, 25-26 octombrie, având un coeficient de 0.8. Raliul Harghitei va avea 11 probe speciale de macadam, care se vor desfăşura pe parcursul a 89.92 km. Distanţa totală a raliului va fi de 328.03 km, incluzând şi traseele de legătură. Coeficientul acestei etape este 0.8.