VIDEO: Patru ingrediente: EvLSkillz, Z4, 370 Z și AutoExpert

D Day (n.r. Ziua Z) este numele de cod atribuit debarcării trupelor aliate în Normandia la 6 iunie 1944, moment crucial pentru desfășurarea celui de-al doilea Război Mondial. Iunie 2013, la 69 de ani distanță de acel moment, echipa EvLSkillz împreună cu redactorii aliați ai revistei AutoExpert “debarcă” undeva pe Valea Doftanei, pregătiți pentru un altfel de bătălie, cu mulțimea de cai putere, dar mai ales cu gradele Celsius.

Un test comparativ AutoExpert, clasic. O idee de moment, un telefon dat și o echipă deschisă către cele mai nebune idei. Echipa EvLSkillz, cunoscută pentru filmulețele deosebite pe care le realizează. A urmat o după-amiază frumoasă, degajată, în care un BMW Z4 și un Nissan 370 Z s-au transformat în jucării pentru oameni mari, în eroi de peliculă (chiar dacă filmarea a fost complet digitală). S-a lăsat cu voie bună, cu atmosferă amicală și cu un filmuleț de care noi toți suntem mândri și pe care puteți să-l urmăriți în cele ce urmează. Pe băieții de la EvLSkillz și producțiile lor nebune îi găsiți la adresa de Facebook:

http://www.facebook.com/evlskillz

De ce acest test?
Pentru că vara, în zilele toride, mintea omului tinde să dea mai ușor frâu liber imaginației. Sigur, automobilul modern are, de cele mai multe ori, aer condiționat. Dar de ce nu ne-am răcori extrem, fără acoperiș. Și ce poate fi mai plăcut decât un roadster? Iar aici intervine misterul testului nostru: pe ce să pariezi? Pe un model pur-sânge, de școală veche, brutal prin definiție, sau pe unul mult mai versatil, rezultat evident al progresului tehnologic?

245 CP vs. 328 CP; 350 Nm, 5,7 secunde până la 100 km/h și 6,8 l consum mediu comparativ cu 363 Nm, 5,8 s și 10,9 l/100 km. Tehnologie germană înfruntând forța brută niponă. Pauză! Până și marele profesor Dan Barbilian se plictisea de matematicile sale și se refugia din când în când la umbra alter ego-ului său poetic, Ion Barbu, așa că să lăsăm informația cinică deoparte. Să povestim cum e să adormi noaptea în toiul calculelor pentru o afacere care să-ți parcheze-n garaj o așa bijuterie.

Unii ar zice ceva de cai verzi pe pereți, eu aș spune mai degrabă că-i tot despre cai, dar nărăvași în loc de o culoare excentrică, și mai mult pe asfalt decât pe ziduri. Dar ce ne atrage atât de tare la cele două modele? Culorile, just, dar ăsta-i doar un argument pueril. Eu spun că ne atrage filosofia roadster-ului, să stai cu șezutul pe asfalt, aproape, să-ți strice vântul freza mai ceva ca un hair stylist vizionaro-turmentat, să ai capota atât de lungă încât să trebuiască să ieși cu ante-mergător de pe străduțele lăturalnice înguste, să ai o punte motoare spate rebelă, care-ar merge oricum dacă ar fi după ea, numai drept nu. Să fii egoist, să iei doar un companion cu tine, iar bagaje atâtea cât să-ți umpli raftul pentru produse cosmetice, la hotel. Restul chiar nu contează! Aaa… ba da! Senzațiile contează.Foto: Adrian Cobzașu

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top