Noi perspective – noi destinaţii: Mitsubishi Outlander PHEV

Primul SUV 4×4 plug-in hibrid electric cu generare proprie de energie din lume este disponibil de acum şi în România, prin Mitsubishi Motors.

Mitsubishi Motors lansează un nou produs deosebit, primul SUV 4×4 cu
sistem plug-in hibrid electric – Outlander PHEV. Noua formula de succes a
producatorului japonez, modelul Outlander PHEV, sustine puternic misiunea
Mitsubishi Motors de a crea un viitor durabil, prin tehnologiile inovatoare
prietenoase cu mediul inconjurator.Mitsubishi Outlander este primul automobil de serie produs de catre un
constructor major, proiectat inca de la inceput cu dispozitive incorporate
pentru ca soferul sa poata opta fie pentru motorizarea traditionala, fie pentru
cea hibrida (Plug-in Hybrid EV). Outlander PHEV este primul SUV 4×4 Plug-In
Hybrid Electric din lume!În perspectivă,
vehiculele hibride de azi se situează între vehicule electrice (fie tradiționale
sau cu « autonomie extinsă ») și autovehicule bazate pe motoare
termice convenționale. PHEV-urile sunt total diferite de vehiculele electrice
cu autonomie extinsă, unde motorul are rolul doar de a roti un generator pentru
a produce energie electrica, iar propulsia propriu-zisă este asigurată doar de
motorul electric.Acest aspect
este, de asemenea, foarte diferit față de cel al Outlander-ului PHEV, întrucât  – fiind vorba de un EV pur – mișcarea vine în
primul rând din sistemul electric permanent Twin Motor 4WD, în timp ce motorul
termic pe benzină este fie suplimentar (pentru acționarea generatorului cu
scopul de încărca bateria) fie pentru a acționa roțile față (doar când sunt și
ambele motoare electrice activate).Totuși,
Outlander PHEV se dorește a fi un vehicul pur electric: modurile Serie și
Paralel fiind active pentru perioade scurte de timp, sistemul de management
fiind setat să revină la modul pur electric ori de cate ori este posibil. Oferind
foarte multe oportunități de încărcare: frânare regenerativă, încărcare normală/rapidă
de la priza, sau în timpul rulării. Sistemul de monitorizare a gradului de încărcare
al bateriei alege cea mai bună opțiune pentru a scădea la minim consumul de
energie. Respectând anumite indicii prezentate în manualul modelului i-MiEV,
Outlander PHEV se poate lăuda cu o structură specifică vehiculelor electrice, fără
compromis. Arhitectura constructivă este următoarea: în partea din faţă avem motor electric + invertor (60 kW/81 CP- 137 Nm), poziționate în
partea stângă a compartimentului motorului; generatorul, poziționat lângă motor şi motor pe benzină, de 2 litri MIVEC DOHC (89 kW/120 CP
– 190 Nm), poziționat pe partea
dreaptă a compartimentului motorului. Tot în faţă se găseşte şi transmisie față multi-modală pentru performanțe optime cu ajutorul a două
surse de putere disponibile în trei moduri de utilizare.În mijloc, sub
podea, avem: baterie de 12 kWh, cu 80 de cellule (300 V), Litiu-ion cu sistem
de ventilație separate şi rezervor de 45 l (față de 60 l pentru
Outlander cu motor termic 4WD). În partea din
spate, sub zona portbagajului avem: motor electric și invertor (60 kW/81 CP –
195 Nm) fără a afecta spațiul portbagajului. Transmisia spate electrică, ceea
ce asigură un confort sporit.Țintind piețele
globale (ai căror clienți preferă benzină față de motorină), Mitsubishi Motors
a ales motorul termic pe benzină pentru sistemul său PHEV. La acel nivel deja
foarte scăzut (1.9 l/ pentru primii 100 km), potențialul câștig în ceea ce
privește economia de combustibil este unul foarte important. Volumul, masa,
emisiile și vibrațiile  reduse
demonstrează că motorul pe benzină este o alegere mai bună decât cel diesel.Sistemul Twin Motor 4WD al Outlanderului PHEV folosește motoarele electrice față și spate, ca prima opțiune pentru acționarea
roților. Acest aspect inovator nu presupune nici o cutie de
viteze convențională, nici arbori cardanici, sistemul fiind controlat
electronic prin intermediul sistemului de operare PHEV (« PHEV OS »). Eliminarea arborelui cardanic (sau a
mecanismului de conexiune) reduce pierderea de putere prin frecare și îmbunătățește
confortul și timpii de răspuns.

Tracțiune integral

Sistemul
Mitsubishi PHEV folosește un sistem recent dezvoltat 4×4 Twin Motor impreuna cu
S-AWC (“Super All Wheel Control”). S-AWC integrează sistemul de control 4WD,
ABS, ASC și AYC și a fost dezvoltat în baza experienței acumulate cu versiunea
S-AWC pentru Lancer Evolution.Lucrând în
tandem cu sistemul PHEV, S-AWC distribuie puterea către toate roțile,
individual, pentru a îmbunătăți stabilitatea și manevrabilitatea. Așadar, S-AWC
reduce alunecarea roților față și optimizează repartiția cuplului pentru a
asigura accelerații maxime. Mai mult decât atât, opțiunea 4WD LOCK îmbunătățește
timpul de răspuns al transferului de putere față- spate sporind astfel performanțele
de tracțiune și de stabilitate în linie dreaptă pe zăpadă, noroi sau alte
suprafețe alunecoase.Nu în ultimul rând,
localizarea sub podea a bateriei de tracțiune oferă beneficii suplimentare, și
anume: siguranța pasivă ridicată (ca și în cazul i-MiEV-ului, este ferită de
orice impact) precum și siguranța activă îmbunătățită, coborarea centrului de
greutate (- 30 mm față de Outlander cu motor termic) și contribuția adusă în
ceea ce privește distribuția excelentă a greutății față/spate (55% – 45%).

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top