Începând de la 1 septembrie 2014, Jan Ptacek va ocupa funcţia de director general al Renault Commercial Roumanie, entitate care asigură comercializarea pe piaţa din România a mărcilor Dacia, Renault şi Nissan.
Jan
Ptacek îi urmează în acest post lui Thomas Dubruel, care preia funcţia de director
general adjunct al Renault MAIS (filiala de distribuţie a Grupului Renault din
Turcia).
În
vârstă de 44 de ani, de naţionalitate cehă, Ptacek are o experienţă de două
decenii în cadrul Grupului Renault, ocupând în primii ani de carieră funcţii în
marketing şi managementul reţelei comerciale din Republica Cehă şi apoi din
Franţa. În 2003 preia funcţia de director de Marketing al mărcii Dacia,
coordonând, în acea perioadă, lansarea modelului Logan.La
sfârşitul anului 2004 se întoarce la Paris, în cadrul Direcţiei de Strategie şi
Marketing a Grupului. În calitate de director al Gamei Comerciale Entry va
avea, timp de patru ani, responsabilitatea strategiei de marketing a gamei
Entry şi a mărcii Dacia.În 2008
este numit director de Marketing al mărcii Renault pentru Rusia și regiunea Eurasia.
La sfârșitul anului 2012 devine director general al
filialei comerciale Renault din Ucraina. Jan Ptacek privește cu emoție revenirea în România, țară de care se simte legat după atâția ani în care cariera sa s-a împletit cu
renaşterea şi cu evoluţia mărcii Dacia.„Am
petrecut o parte fascinantă a carierei mele lucrând la acest proiect frumos
care se numeşte Dacia. Sunt nerăbdător să revin la Bucureşti şi să continui
aceste eforturi alături de echipele din România”, a declarat Jan Ptacek,
director general Renault Commercial Roumanie.