Noua ŠKODA Fabia, cu până la 17 procente mai eficientă

Noua ŠKODA Fabia stabilește noi puncte de referință în ceea ce privește consumul de combustibil și emisiile de CO2. Programată pentru lansare în Paris, în octombrie 2014, noua Fabia va folosi cu până la 17 procente mai puțin combustibil decât predecesorii săi, devenind astfel cea mai ecologică și eficientă ŠKODA Fabia, din punct de vedere al consumului de combustibil.

Noua ŠKODA Fabia va fi echipată
cu motoare noi, de ultimă generație,
eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Incluzând versiunea
GreenLine, clienții din piețele
Uniunii Europene vor putea alege între
patru motoare pe benzină și trei diesel, toate în conformitate cu normele de poluare
Euro 6 și având
printre dotarile standard sistemul start-stop și
funcţia de recuperare a energiei de frânare. Cutia de viteze va fi manuală sau automata
DSG, cu dublu ambreiaj.

Motoarele noi pe benzină
disponibile sunt cu trei sau patru cilindri, bazate pe tehnologia MQB (platforma
modulară). Cei trei cilindri ai motorului 1.0 MPI beneficiază de injecție indirectă,
în timp ce versiunea de motorizare cu
patru cilindri este supraalimentată, cu
ajutorul unei injecții
stratificate (TSI) si are o cilindree de 1.2 litri. Puterea acestora începe de
la 44 kW (60 CP) și ajunge până la 81 kW (110 CP).

Motoarele diesel disponibile
pentru noua ŠKODA Fabia cuprind trei niveluri de performanță ale noului motor common rail cu trei
cilindri de 1,4 litri cu supraalimentare și injecție directă.
Blocul motor este făcut din aliaj de aluminiu. Puterea este neschimbată față de a
doua generație Fabia, având  de la 55 kW până la 77 kW, însă capacitatea
cilindrică a motorului este acum de 1,4 litri, nu de 1,6 litri.

Spre sfârșitul
anului 2015 va avea loc lansarea celui mai eficient motor ŠKODA Fabia, din
punct de vedere al consumului de combustibil, și
anume versiunea GreenLine, având 55 kW
și motor de 1,4 litri TDI.
Sistemul start-stop, funcţia de recuperare a energiei de frânare și anvelopele optimizate pentru
rezistență scăzută
la rulare, împreună cu imbunătățiri
aduse aerodinamicii automobilului, au rezultat într-un consum de combustibil de
doar 3,1 l/100km, echivalent cu emisii de CO2  de doar 82 g/km.

Începând cu anul 2015, modelul ŠKODA
Fabia GreenLine va deveni cea mai ecologică ŠKODA cu propulsor convențional, depășită
doar de motorul CNG al modelului ŠKODA Citigo G-TEC.

Greutatea noii ŠKODA Fabia va fi
cu până la 45 de kg mai mică decât până acum (în funcţie de echipare), versiunea
standard, cu motor de 1,0 MPI în trei cilindri, cântărind (fără șofer) doar 980 kg.

Cea de-a treia generație ŠKODA Fabia subliniază renumele
pe care îl are marca în ceea ce privește
automobilele ecologice, întruchipând angajamentul clar luat de companie,
prin care mobilitatea ecologică trebuie să fie accesibilă, atât în prezent cât și în
viitor, pentru folosul clienților,
dar și al planetei. Versiunile ŠKODA
GreenLine, Green tec și G-TEC,
disponibile  pentru gama de modele ŠKODA,
sunt exemple elocvente în acest sens.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top