Scirocco este primul Volkswagen din istoria recenta a marcii pe care nu il vei cumpara doar pentru ca este fiabil, corect sau pentru ca sotia ta si-a dorit intotdeauna un Golf.
- Design exterior
- Performante dinamice
- Interior fara elemente distinctive
- Acces portbagaj
Dacă cei de la Volkswagen ar compune o statistică a vânzărilor pe grupe de vârste, și nu pe segmente cum o fac acum, probabil că ar realiza câteva lucruri îngrijorătoare. În primul rând media de vârstă a unui cumpărător de Volkswagen a ajuns undeva pe la 40 de ani, iar acest lucru nu poate fi pozitiv pe termen lung. Dacă am elimina din ecuație Eos și edițiile GTI și R32 ale lui Golf, doar Tiguan și Polo (strict din punct de vedere financiar) se pot lăuda cu priză la publicul tânăr.
➡ Citește aici testul cu Alfa Romeo GT! 💡
Ai putea spune că trebuie să ai o vârstă pentru a aprecia un Volkswagen, dar adevărul este că fiabilitatea nu este cea mai atrăgătoare caracteristică a unui automobil, sau cel puțin nu pentru toți. Primul model comercializat sub titulatura Scirocco datează din anul 1974, iar ultimul din 1992, an în care Volkswagen a hotărât închiderea proiectului. A fost nevoie de 16 ani pentru ca generația a treia să își facă apariția, dar așteptarea se dovedește meritată.
Este Volkswagen Scirocco un VW clasic?
Trebuie să recunosc că Scirocco nu este prima mașină în care urc și mă simt ca un exponant de muzeu pe străzile din București. Până la urmă este normal ca lumea să fie curioasă vis-a-vis de o mașină pe care nu au mai văzut-o pe stradă, dar interesul pe care îl stârnește această mașină depășește granițele impuse de cultul mașinilor nemțești. Nu știu dacă să trec totul pe factorul noutate sau pur și simplu pe șocul indus de un Volkswagen care te atrage în principal prin design.
Cârcotașii vor spune că, de fapt, Scirocco nu este decât un Golf GTI în haine de coupe, dar acest lucru nu este decât parțial adevărat. Platforma a fost preluată integral de la Golf V, iar suspensia de la GTI, dar Scirocco plusează prin rigiditatea torsională superioară, centrul de greutate coborât și ecartamentele mărite. Rezultatul acestor modificări de structură nu este deloc de neglijat, Scirocco încadrându-se în categoria sportivelor ușoare, capabile de performanțe dinamice ce depășesc sfera hot-hatch-urilor.
În ciuda tracțiunii față, care în mod normal induce o ușoară tendință de subvirare, mașina se dovedește foarte sigură pe viraje. Atât direcția cât și suspensia comunică în mod constant cu șoferul, oferindu-i suficient de multe informații pentru a folosi întregul potențial al pachetului tehnic. Dacă suspensia standard nu vă satisface pretențiile de ordin dinamic, există oricând posibilitatea achiziționării sistemului DCC, capabil să regleze electronic caracteristicile de amortizare și nivelul de asistare al servodirecției.
Mic, dar rău
În materie de propulsoare, Scirocco confirmă avansul tehnologic luat de producătorul german în domeniul motoarele de litraj mic. Cel mai elocvent exemplu în acest sens îl reprezintă motorul pe benzină 1.4 TSI dublu supraalimentat, capabil să producă 160 CP. Folosirea unui compresor pentru zonele de turație joase și a unei turbine pentru cele superioare generează un flux constant de cuplu motor către roțile față, fără a induce fenomenul torque-steer.
Interiorul nu vine cu mari noutăți, același «layout» clasic al comenzilor pe care îl vei descoperi în orice model derivat din Golf cu un plus pentru poziția joasă la volan și scaunele sport. Designerii au încercat o diferențiere discretă prin introducerea unui mâner triunghiular, element care punctează la capitolul aspect, dar aglomerează un pic zona comenzilor electrice pentru geamuri și oglinzi.
Datorită configurației stâlpilor C s-a renunțat la banchetă în favoarea a două locuri individuale, suficient de confortabile pentru a acomoda doi adulți chiar și în cazul deplasărilor extra-urbane. Prețul de plecare pentru Scirocco echipat cu motorul 1.4 TSI 160 CP este de 21.623 euro cu TVA, rezonabil pentru o mașină care poate juca roluri multiple hot-hatch/coupe/mașină de oraș.
Date tehnice: | Volkswagen Scirocco |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 1.4 TSI |
Nr. usi/locuri | 3/4 |
Masa proprie/totala [kg] | 1270/1720 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4255/1810/1400 |
Ampatament | 2580 |
Volum portbagaj [l] | 290 (310) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 1.4 TSI |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 1390 |
Sistem alimentare | injectie directa |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 118(160)/6000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 240/1750 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 225 |
0-100 km/h [s] | 7.8 |
Consum urban/extra/mixt | 9.5/6/7.5 |
Emisii CO2 [g/km] | 154 |
1 thought on “Test drive Volkswagen Scirocco 1.4 TSI 160 CP”
Ce consum are un Scirocco 1.4 TSI?
🙂
Multumesc