Pentru multi sintagma sapte locuri reprezinta mai degraba o strategie de marketing si mai putin o realitate accesibila. Grand Espace poate fi considerat exceptia care intareste regula.
- Sapte locuri confortabile
- Incredibil de practica
- Greu de manevrat in oras
- Putine motorizari
În comparație directă cu un SUV capabil de a transporta șapte pasageri, Renault Grande Espace nu oferă nici tracțiune integrală, nici imaginea de bunăstare asociată atât de des posesorilor de automobile cu gardă la sol mare. Pentru a alege un monovolum trebuie să pui pe primul plan latura practică, deoarece sunt șanse minime ca cineva să întoarcă capul după tine pe stradă. În materie de exterior Espace respectă liniile impuse chiar de la prima generație, lansată în 1984, alura de TGV fiind susținută de păstrarea unui compartiment motor de dimesiuni cât mai reduse.
Ceva muncă a fost depusă în zona blocurilor optice, mai nou cu sticlă transparentă, dar nimic care să afecteze imaginea de ansamblu. Atenția francezilor de la Renault a fost îndreptată în proporție covârșitoare către interior, unde șapte pasageri beneficiază de condiții optime de transport. Bordul digital rămâne un trademark Renault, fiind plasat central pentru a completa poziția înaltă la volan și vizibilitatea excelentă. În rest, materialele și finisările se încadrează în linia generală a mărcii, oferind un compromis corect între calitate și durabilitate.
Modularitate de top
S-a pornit de la premisa că imaginația constructivă a copiilor va implica interacțiuni din cele mai interesante cu interiorului noului Espace. Cele șapte scaune pot fi rotite, mutate sau scoase cu totul afară și asta fară a consulta literatură de specialitate sau a avea pregătiri tehnice speciale. Spre exemplu, un scaun poate fi eliminat prin operarea unui singur levier, iar reglajele longitudinale și de înclinare a spătarului sunt dublate pentru a fi accesate atât de pasager cât și de cel din spatele său.
Atunci când se află în pozițiile standard ele pot acomoda cu succes până la șapte pasageri adulți, chiar și cei cazați pe ultimul rând de scaune având puține obiecții. O departajare destul de evidentă față de grosul automobilelor ce oferă posibilități similare, mai mult în scris decât în practică. Un alt plus pentru confortul pasagerilor îl reprezintă multiplele spații de stocare dispuse cât mai variat începând cu planșa de bord până pe ultimul rând de scaune. Am renunțat să le număr atunci când am sărit de 20.
Grand Espace: urban vs. extraurban
Pe piețele unde monovolumele de clasă mare au o clientelă bine stabilită ele servesc drept a doua mașină, cea pe care o scoți din garaj de regulă sâmbătă dimineața. În România, Grande Espace trebuie să confirme că poate înfrunta traficul urban, dar mai ales lipsa locurilor de parcare convenționale.
Dacă manevrarea în spațiile înguste nu reprezintă o problemă datorită unei servodirecții cu demultiplicare corectă, atunci găsirea unui loc de parcare pe măsura celor 4,865 m se poate dovedi problematică. Întoarcerea în trei mișcări este și ea fezabilă, dar pe total, dacă vei conduce mai mult în oraș decât afară probabil că un Scenic reprezintă o alegere mai inspirată.
Un motor potrivit
Echipat cu propulsorul diesel 2.0 dCi în variantă de 150 CP Espace se descurcă acceptabil, oferind un cuplu constant, dar mai ales consum și autonomie foarte bună. În timpul testului, consumul extraurban nu a depășit cifra de 9 l/100 km, iar rezervorul de 83 l a avut grijă să mă țină foarte departe de orice pompă de motorină.
Despre ruliu, feedback-ul direcției sau alt fel de elemente ce compun dinamica ar fi deplasat să vorbesc din simplul motiv că nu au reprezentat o prioritate. Tot ce trebuie să faci este să conduci calm și să nu uiți să iei în considerare masa inerțială considerabilă, apropiată de 2.3 t. Cu un preț ce debutează la 32.801 euro (TVA inclus) Grand Espace intră pe teritoriul SUV-urilor, dar oferă capacități de transport greu de egalat.
Date tehnice: | Renault Grand Espace |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 2.0 dCi |
Nr. usi/locuri | 5/7 |
Masa proprie/totala [kg] | 1825/2655 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4855/1895/1745 |
Ampatament | 2870 |
Volum portbagaj [l] | 455 (3050) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 2.0 dCi |
Combustibil | Motorina |
Cilindree [cmc] | 1995 |
Sistem alimentare | common rail |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 110(150)/4000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 340/2000 |
Cutie de viteze | Manuala/6 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 194 |
0-100 km/h [s] | 10.6 |
Consum urban/extra/mixt | 9.1/6.4/7.3 |
Emisii CO2 [g/km] | 196 |