Intr-o mare de Cayenne, Range Rover Sport, ML sau X6, Infiniti FX50 S este o picatura inedita si, totodata, fascinanta.
- Exclusivitate
- Dotari standard arhi-suficiente
- Consum de carburant
- Portbagaj mic
Nu mai este un secret pentru nimeni că românii sunt mari iubitori de SUV-uri, acestea fiind în topul preferințelor,mai ales pentru statutul social privilegiat pe care îl conferă posesorului. Le vedem în trafic, în fața cafenelelor din zonele fierbinți ale marilor orașe sau în parcările clădirilor de birouri. Sunt peste tot și toți râvnesc la ele. Designul cântărește mult în alegerea unui SUV premium. Infiniti știe cel mai bine și sculptează forme care, văzute în oglinda retrovizoare, pot cauza infarct.
Partea frontală a lui FX este foarte agresivă, în timp ce linia arcuită a caroseriei aduce a SUV coupe, concept aflat de mult timp în portofoliul Infiniti. Interiorul este mai mult decât ți-ai putea dori. Astfel, dacă alegi un Infiniti FX50 S, tot ce înseamnă dotare de lux este oferit standard: singurele opțiuni privesc culoarea vopselei și combinația de piele/inserții din lemn sau aluminiu.
Dacă eu am apreciat mai mult poziția de conducere joasă și scaunele bine scobite, prezența feminină a remarcat ceasul analog, camerele cu vedere perimetrică sau sistemul audio de înaltă fidelitate.
Majoritatea materialelor utilizate sunt atent alese, însă multitudinea de culori, lumini și butoane poate deveni obositoare.
Infiniti FX50 S: Ve opt = distracție
50S în traducere liberă înseamnă 5.000 cmc, V8, benzină, 390 CP și 500 Nm. Propulsorul V8 este trezit la viață odată cu apăsarea butonului Start/Stop. Selectez treapta “Drive” și apăs cu o ușoară emoție pedala de accelerație. Până în 3.000 rpm, doar zgomotul specific motoarelor V8 mă face să conștientizez că sunt la volanul unei mașini cu mulți CP, nimic spectaculos. Însă, odată ce trec de turația precizată, propulsorul începe să tragă, și trage până aproape de zona roșie – 7.000 rpm. Deși este un motor aspirat cu 8 cilindri dispuși în V, grație cutiei automate cu șapte rapoarte, surprinde prin vivacitate și consumul onorabil de carburant.
Așadar, în treapta a șaptea, la 3.000 rpm, acul vitezometrului indică 150 km/h, la 2.500 rpm 130 km/h, iar la 2.000 rpm 110 km/h. Asta se traduce printr-un consum real de carburant de numai 13 l pentru 100 km parcurși, în condițiile în care rulăm cu viteze cuprinse între 110 și 130 km/h. Dacă sunteți adeptul unui stil de condus alert, vă recomand selectarea modului DS și schimbarea treptelor cu ajutorul padelelor din spatele volanului – turația crește cu 500 rpm, iar pedala de accelerație devine mai sensibilă.
Dinamica
Spre exemplu, dacă rulați în trepta a șaptea la 2.000 rpm și apăsați hotărât pedala de accelerație, cutia retrogradează rapid până la patru trepte, turația crescând instant în jurul valorii de 4.000 rpm.
Pe serpentine se comportă peste așteptări, tracțiunea integrală permanentă și roțile spate viratoare (aproximativ un grad) asigurând abordarea cu viteză ridicată și risc minim a virajelor legate. La limită, am remarcat o ușoară tendință subviratoare, accentuată de masa mare a mașinii și de centrul de greutate plasat destul de sus.
Date tehnice: | Infiniti FX50 S |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | 5.0 V8 |
Nr. usi/locuri | 5/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1910/2520 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4860/1925/1685 |
Ampatament | 2880 |
Volum portbagaj [l] | 410 (410) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | 5.0 V8 |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 5098 |
Sistem alimentare | injectie directa |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 287(390)/6500 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 500/4400 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 5.8 |
Consum urban/extra/mixt | 18.8/9.7/13 |
Emisii CO2 [g/km] | 310 |