Infiniti si-a programat debarcarea pe teritoriul european intr-un moment relativ delicat pentru piata premium. Si totusi, ambitia japonezilor poate depasi aceasta nesincronizare… Iată cum se raportează Infiniti G37 la concurența de pe bătrânul continent.
Infiniti G37 Sedan ar trebui să fie mașina care să mă convingă să renunț la ideia de a-mi cumpăra un Seria 3. Spun Seria 3 și nu Audi A4 sau Mercedes Clasa C pentru că japonezii au pus ținta pe bavarezi chiar înainte de a debarca oficial pe bătrânul continent. Atunci când și-au făcut public planul de a se extinde în Europa, oficialii Infiniti nu s-au jucat cu vorbele, declarând răspicat că, pentru ei, BMW reprezintă concurentul principal. În același timp, au admis că piața europeană reprezintă o probă de foc pentru orice producător premium, iar experiența trio-ului german Audi-BMW-Mercedes nu poate fi ignorată. Realism și modestie, cât de japonez din partea lor.
La prima vedere Infiniti are pus totul la cale, dar gama lor formată actual din cinci modele are doar două motoare, amândouă bine hrănite și cu un apetit conside-rabil pentru, ați ghicit, benzină.
Infiniti G37 – minimalism și precizie
În interior designerii Infiniti nu au făcut risipă de imaginație, folosind aceeași rețetă minimalistă aplicată și exteriorului. Zonele de control destinate navigației, climatizării și sistemului audio sunt delimitate evident integrând un minim de butoane, totul pentru a facilita o acomodare cât mai rapidă. Dacă ești un fan al abordărilor hightech probabil vei regreta lipsa unui sistem de control integrat tip iDrive sau MMI. În schimb vei aprecia pielea și aluminiul, dar și suprafețele acoperite cu material plastic, situate calitativ peste ce vei găsi într-un BMW.
Pentru mai mult, pretențioșii se pot orienta oricând către un A4 sau un Clasa C. Cu 24 de cm mai lung decât un seria 3, G37 forțează limitele clasei medii oferind un ampatament comparabil mai degrabă cu cel al unui Seria 5. În practică, dacă în Seria 3 aveai toate șansele să nu aștepți cu mare plăcere o călătorie pe banchetă, în Infiniti genunchii tăi se află în siguranță.
Motorizare unică
Infiniti nu crede în varietate, motiv pentru care G37 poate fi comandat cu o singură motorizare, aceeași disponibilă pe 370Z, V6 aspirat de 320 CP și 360 Nm. Liniile comune cu roadsterul Nissan nu se termină aici, sedanul Infiniti fiind bazat pe o platformă foarte asemănătoare, în special in zona punții față. Pentru început motorul V6 a fost plasat cât mai în spatele punții față pentru a limita efectele subvirării.
Accelerezi puternic și cutia automată va ține de fiecare treaptă până la zona roșie a turometrului, frânezi puternic și ea va retrograda instant chiar și câte trei trepte odată. Pentru 2100 euro (inclusiv TVA), opțiunea automată merită cu prisosință, alternativa standard (șase trepte manuală) fiind destul de incomodă în traficul urban.
➡ Ce spune ministrul mediului despre taxarea mașinilor 💡
Cu toate că se simte mai greu decât omologul 335i (mai exact cu 95 kg), G37 abordează fiecare viraj cu doze minime de subvirare urmate, în funcție de calibrul șoferului, de supravirări controlate. Dacă găsești pe undeva un circuit în România, 335i probabil are câteva secunde în fața lui G37, dar vorbim de o diferență greu de tradus în viața reală.
Singurul capitol la care bavarezul păstrează un avantaj vizibil este cel al cuplului maxim, motorul atmosferic (G37) având nevoie de 5.200 rpm pentru a se dezmorți, în timp ce sistemul bi-turbo (335i) pune totul pe masă cu aproape 4000 rpm mai devreme.
Pentru 43.500 de euro (cu 768 euro mai puțin decât un 335i) G37 Sedan reprezintă mai mult decât o alternativă exotică la clasa medie, ci una cât se poate de argumentată și, de ce nu, inteligentă. Încă o surpriză plăcută din partea japonezilor.
- Ansamblu motor-transmisie
- Lista completa de dotari standard
- Fara optiune diesel
- Plansa de bord prea clasica
Date tehnice: | Infiniti G37 Sedan |
---|---|
Sasiu si caroserie | |
Motorizare | V6i |
Nr. usi/locuri | 4/5 |
Masa proprie/totala [kg] | 1630/2210 |
Dimensiuni si capacitati | |
Lung/lat/inalt [mm] | 4770/1770/1450 |
Ampatament | 2850 |
Volum portbagaj [l] | 450 (450) |
Motor si transmisie | |
Tip motor | V6i |
Combustibil | Benzina |
Cilindree [cmc] | 3696 |
Sistem alimentare | injectie directa |
Putere max. [kW(CP)/rpm] | 236(320)/7000 |
Cuplu max. [Nm/rpm] | 360/5200 |
Cutie de viteze | Automata/7 |
Performante si consum | |
Viteza maxima [km/h] | 250 |
0-100 km/h [s] | 5.9 |
Consum urban/extra/mixt | 15.2/7.7/10.4 |
Emisii CO2 [g/km] | 247 |